Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Wasserboxer Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wasserboxer
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 19:12 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84544000

Troche na forum było na ten temat ale troszkę mało, Więc mam parę pytań:
-czy toto pasuje do garbusa?? Czy może trzeba jakąś flanszę łączącą ze skrzynią robić??
-Bo jak jest pod skrzynie od t3 to może można by wsadzic skrzynie 5 , jest taka opcja??Wink
-ile to może mieć km?? Czytałem, że może mieć 110 fabrycznie Shocked
Jak mi śie coś przypomni to zapytam Very Happy
Bo tak myśle, że w sumie to jedyny wodniak który mógłbym widzieć w garbie i nawet wygląda na to że dwa dwu dolotowe gaźniki dellortood i wydech dedykowany typ 1 by pasowały. hmmmmm


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia 1 Lutego 2006, 17:35, w całości zmieniany 1 raz

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 19:51 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




słusznie. WASSERBOXER to chłodzone cieczą Typ 1 Smile

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Re: Wasserboxer
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 20:48 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
-czy toto pasuje do garbusa?? Czy może trzeba jakąś flanszę łączącą ze skrzynią robić??

Albo pasuje bez przerobek albo prawie bez przerobek
Łysy napisał:
-Bo jak jest pod skrzynie od t3 to może można by wsadzic skrzynie 5 , jest taka opcja??Wink

No ale sek nie w tym czy taka skrzynia pasowalaby do silnika, tylko ze ona nie pasuje do Garbusa. Myslisz na opak
Łysy napisał:
-ile to może mieć km?? Czytałem, że może mieć 110 fabrycznie Shocked

Chyba 90
Łysy napisał:
Bo tak myśle, że w sumie to jedyny wodniak który mógłbym widzieć w garbie i nawet wygląda na to że dwa dwu dolotowe gaźniki dellortood i wydech dedykowany typ 1 by pasowały.

Chyba pasuja.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 21:10 Odpowiedz z cytatem
Krzys
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 104
Skąd: swarzedz




pasuje pasuje kolega z Lubonia ma takie coś założone tylko ta chłodnica!!

_________________
jest nas więcej garbusiarzy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 21:38 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




qubek napisał:
No ale sek nie w tym czy taka skrzynia pasowalaby do silnika, tylko ze ona nie pasuje do Garbusa. Myslisz na opak

nie myśle na opak myslałem po prostu, że ten silnik fabrycznie nie pasuje do skrzyni garbowej tylko do takiej busowej, wtedy pasiło by sprzegło itd, i trzeba by było skrzynie wpasować, ale skoro pasuje w skrzynie garbową to nie widze najmniejszego sensu.

Co do chłodnicy to nie jest to straszny problem, tylko ta długość przewodów z chłodnicy do silnika Shocked ale z tego co sie doczytałem to fabrycznie tez (w t3) tak było, no i wadą byłby brak zapasu, ale za to normalne ogrzewanie można wsadzić.

A i jeszcze jedno, WBX były też tabrycznie 2,1 taki chyba ma 110km, i można go przecie sporo wyciągnąć w góre Twisted Evil , ale nawet te 90km to w sumie sporo jak za te pieniądze, problem to tylko ta chłodnica Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 21:59 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Myslisz na opak w tym sensie ze przystosowanie skrzyni do silnika (czy odwrotnie) to nie jest problem, problemem jest przystosowanie skrzyni do samochodu. Gdyby dalo by sie to latwo zrobic, to ludzie by je wsadzali masowo do Garbow i przystosowywali pod te skrzynie oryginalny silnik.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Stycznia 2006, 22:31 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




no napewno znalazło by sie wielu chętnych na skrzynie 5 w garbie Pytałem czy jezeli ewentualnie by było to możliiwe, ja sądze ze jest to do zrobienia (nie da sie tylko wyspać na suficie bo kołdra spada ), ale kostowo nieopłacalne, i konieczne były by poważne ingerencje w strukturę auta, ale nie zbaczajmy z tematu, miało być o WBX a nie o skrzyni od t3 Very Happy

Troszkę poszperałem w sieci i ludzie chwalą sobie te silniki w busach, w jakich występowały pojemnościach?? bo znalazłem 1.9 2.0 i 2.1 , jeden koleś napisał, że w t3 ze skrzynią 4 na silniku 2.0 w gazie osiągnął 170km/h Shocked możliwe?? w kanciastym busie?? Jeżeli prawda to jak musi sie to sprawować w 800kilogramowym garbie z bądz co bądz leprzą areodynamiką Twisted Evil

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Re: Wasserboxer
PostWysłany: 1 Lutego 2006, 11:01 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Łysy napisał:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84544000

Troche na forum było na ten temat ale troszkę mało, Więc mam parę pytań:
-czy toto pasuje do garbusa?? Czy może trzeba jakąś flanszę łączącą ze skrzynią robić??
-Bo jak jest pod skrzynie od t3 to może można by wsadzic skrzynie 5 , jest taka opcja??Wink
-ile to może mieć km?? Czytałem, że może mieć 110 fabrycznie Shocked
Jak mi śie coś przypomni to zapytam Very Happy
Bo tak myśle, że w sumie to jedyny wodniak który mógłbym widzieć w garbie i nawet wygląda na to że dwa dwu dolotowe gaźniki dellortood i wydech dedykowany typ 1 by pasowały. hmmmmm

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Lutego 2006, 14:01 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Wasserboxer- 1.9 and 2.1 only. The 1.9 is good, but 2.1 is so much better as a normally aspirated engine- better heads, more compression, more stroke.
T4 Air cooled 1700, 1800, 2000
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Lutego 2006, 14:21 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




qubek............wiesz o co Ciebie proszę Wink

Trzeba chyba za angielski sie zabrać

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Lutego 2006, 14:23 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Wsserboxery wystepuja w pojemnosciach 1.9 i 2.1.
1.9 jest dobry, ale 2.1 znacznie lepszy, zwlaszcza jezeli ma to byc silnik niedoladowany - ma lepsze glowice, wiekszy stopien sprezania i wiekszy skok walu.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Lutego 2006, 15:23 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




A może wiecie gdzie można znaleźdz dane tech. do WBX?? Bo znalazłem tylko, średnice cylindra i skok. Co ciekawe wbx 1.9 ma skok tłoka taki jak typ1 (69mm) ale za to wszystkie (1.9 i 2.1) mają sr. cylindra 94mm, czyli (podobno) maksymalny rozwiert typ1

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Lutego 2006, 10:49 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




http://www.busikt3.radom.pl/lista_technika.htm

jak by kogoś interesowało to na tej stronie są podstawowe dane techniczne o wbx i o busowych typ4, okazuje sie, że nie wszystkie wbx są takie mocne.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Lutego 2006, 10:58 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
sr. cylindra 94mm, czyli (podobno) maksymalny rozwiert typ1

Co do tego to nie jestem pewien...Kuba, Chris?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 2 Lutego 2006, 11:04 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




oczywiście przy orginalnym bloku (ja mam 1200 narazie wiec jest to wiedza zasłyszana )

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Wasserboxer
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 20  
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group