Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Wasserboxer Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 2 Lutego 2006, 17:02 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 838
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




94 is generally the largest a standard T1 case will allow, though Danny is right that some American racers have used a 95mm finless cylinder.
The wasserboxer is 94 as standard and will go much bigger. I know that 101mm has been used and I think I heard that up to 108mm is possible. Aftermarket heads such as these http://www.pauter.com/super_pro.htm will fit to create 2785cc on a standard 2.1 76mm stroke.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Lutego 2006, 17:41 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




chris burns napisał:
94 is generally the largest a standard T1 case will allow, though Danny is right that some American racers have used a 95mm finless cylinder.
The wasserboxer is 94 as standard and will go much bigger. I know that 101mm has been used and I think I heard that up to 108mm is possible. Aftermarket heads such as these http://www.pauter.com/super_pro.htm will fit to create 2785cc on a standard 2.1 76mm stroke.

94 to generalnie najwiekszy rozmiar jaki da sie zaninstalowac w standartowym bloku typ 1, choc Daniel ma racje ze niektorzy sciganci amerykanscy uzywaja 95 mm cylindrow bez zeberek.
Wasserboxer ma 94 standartowo i przyjmie o wiele wieksze rozmiary. Wiem ze uzywa sie 101mm i wydaje mi sie ze slyszalem ze 108 mm tez sie da. Aftermarketowe glowice jak ta: http://www.pauter.com/super_pro.htm pozwola uzyskac pojemnosc 2785cc przy uzyciu standartowego 76mm walu.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 3 Lutego 2006, 22:36 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Łysy napisał:
qubek............wiesz o co Ciebie proszę Wink

Trzeba chyba za angielski sie zabrać


Lepiej za polski Chrisa... Laughing
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 17:41 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Temat cos zdechl, a ja wciaz mysle tez troszeczke o takim wasserku. Co trzeba zmienic w nim zeby go wpasowac w garba? (generalnie nie jest chyba duzo wiekszy... w koncu to blok typ1). Chlodnice mozna kupic od T3 przewody tez od T3 tylko gdzie zamontowac te cholerstwo w garbie?
Ile by wyszlo cenowo zalozenie takiego wbx do garba? I ile za takiego 2,1?

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 18:22 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Barzant napisał:
Temat cos zdechl, a ja wciaz mysle tez troszeczke o takim wasserku. Co trzeba zmienic w nim zeby go wpasowac w garba? (generalnie nie jest chyba duzo wiekszy... w koncu to blok typ1). Chlodnice mozna kupic od T3 przewody tez od T3 tylko gdzie zamontowac te cholerstwo w garbie?
Ile by wyszlo cenowo zalozenie takiego wbx do garba? I ile za takiego 2,1?


ciekawe czemu sobie przypomniałeś

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 18:28 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Yogi mial za 2 tysie
Chcialem kupic sam ale jednak chce zbudowac sobei garbowy silnik sam od podstaw.
Wersja 2,1 wtrysk jest zadka.
Zalozenie to wiecej kombinacje niz powazne przerobki - poprowadzenie przewodow, instalacja chlodnicy, itd, przystosowanei zawieszenai silnika i skrzyni pod wieksza moc.
Jednyna zmiana jaka trzeba zrobic w DJ to kolo zamachowe, bo tam ejst 228 i trzeba poszukac 215 lub 210 z typ IV lub slabszego wasserboxera (idealnie - 200, ale takie praktycznie nie wystepuja w przyrodzie)

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 23:05 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




qubek napisał:
Wersja 2,1 wtrysk jest zadka


jak to?? 2,1 inne niż na wtrysku nie występują.

qubek napisał:
Yogi mial za 2 tysie


W sumie jeśli z osprzętem kompletnym to nie jest zła cena ale nie szczególnie atrakcyjna. Na ebayu niemieckim widziałem za 200-300 euro (z osprzetem), myśle że na szrotowcu w deutschlandzie wyrwie jeszcze taniej. Mój stary był ostatnio w essen i na szrocie T3 pełno, a częsci naprawde tanie.

A tak sobie myslałem.......a jakby chładnice zamontować nad silnikiem tak jak w typ1 jest dmuchawa (oczywiście z wentylatorem co by cały czas kręcił)?? Wtedy nie trzeba by było ciągnąć długich przewodów do chłodnicy z przodu.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 23:43 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Chlodnica w komorze silnikowej - zapomnij. Nawet jak tak zrobisz to potem bedziesz robil drugi raz, zeby ja przeniesc.
2.1 wystepowaly w kilku wersjach, DJ jest najmocniejszy, inne sa sporo slabsze. Gdzies mialem co ile ale wylecialo mi z glowy.
Co do szrotow to po pierwsze zarzniety silnik to tylko klopot na glowe bo koszty remontu tego sa duze, a czesci trzeba szukac, a po drugie DJa akurat znalezc moze byc trudniej.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Kwietnia 2006, 23:51 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Ja nie protestuję ze chłodnica w komoze silnikowej to nie najleprze rozwiązanie, ale dla czego?? np. fity 600 tak miały.

Zgadzaqm sie DJ jest ciezko zdobyć, ale wbx 2,1 mają od 90km w góre, co w sumie nie jest mało, a co do szrotów, to zawsze jest ryzyko ze kupisz zarzniety silnik, nawet na niemieckim szrocie.

co do danych technicznych to linka juz wzucałem ale sie powtórze
http://www.busikt3.radom.pl/lista_technika.htm


Ostatnio zmieniony przez Łysy dnia 6 Kwietnia 2006, 11:31, w całości zmieniany 1 raz

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 00:00 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
Ja nie protestuję ze chłodnica w komoze silnikowej to nie najleprze rozwiązanie, ale dla czego?? np. fity 600 tak miały.

Wiem, ale np jak ten sam silnik wziety z seja czy 127 wsadzisz w Kaszla to jeszcze nikomu sie nie udalo tak zrobic zeby chlodnica byla z tylu a silnik sie nie gazal, wszyscy ciagna rury na przod. Moze dlatego ze 600 mial jakies 20 koni?

Łysy napisał:
Zgadzaqm sie DJ jest ciezko zdobyć, ale wbx mają od 90km w góre, co w sumie nie jest mało, a co do szrotów, to zawsze jest ryzyko ze kupisz zarzniety silnik, nawet na niemieckim szrocie.

Maja i mniej niz 90, slabszych niz DJ nie opyla sie brac bo jak juz zmieniac to na mocne, a DJ nie dosc ze mozniejszy to jeszcze ma swietne perspektywy rozbudowy. Podobno klawiatury 1,4:1, czip i masz juz 130 koni. W morde, dlaczego ja sie na to nie zdecydowalem? Very Happy Tzn, mozna brac i slabsze ale jak juz zmieniac na wodniaka....
A co do szrotow to wlasnie mowie ze mozesz kupic zarzniety, a ten od Yogiego byl dobry.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 00:22 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Najsłabszy WBX 2,1 ma 89km. A może wiesz z czego wynika różnica mocy w WBX w ramach pojemności 2,1??

A wracając jeszcze do chłodnicy z tyłu....myśle że można gdyby po bokach zastosował wloty powietrza (takie kieszenie) odpowiedniej wielkości oczywiście i tak żeby wciąc sie przez tylni bagaznik w ściankę grodziową naprowadzając nadmych na chłodnicę. Ale pewnie wyglądało by to niezbyt, no chyba że naprawdę ładnie by to wkomponować........

P.S. Fiat 850 ma chłodnice w komorze silnika i wiecej niz 20km Ale niewiem jak sie to sprawóje

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 00:29 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Widzialem Garbusa co mial tak robiona chlodnice, ale nie wiem na ile to dzialalo.
Natomiast w kaszlu zadne takie nie pomagaja. Mozesz robic chwytaki, wloty, śmoty, cokolwiek, ale sposob zeby sie nie przegrzewal jest jeden - chlodnica z przodu.
Roznice w mocy wynikaly z roznych wtryskow i z braku/obeznosci katalizatora, nie wiem czy oprocz tego tez cos. Oczywiscie biorac pod uwage 2.1.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 00:46 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Okej rozumiem, Co do wbx z tego co gadałem z chłopakami swojego czasu (w broku na kuligu) to proponowali wbx 2.1 z kolektorem i gaźnikiem od 1.9 ze wzgledu na mniejsze skomplikowanie. I żeczywiście jak sobie u wegety w ogórku oglądnełem (on ma 2,1 na wtrysku tylko nie DJ tylko jakiś słabszy ale z katalizatorem) jaką on tam plontanine kabli, sterowników przeszczepiał to........masakra. Myśle że zamiast wtrysków można jeszcze pokombinować z gaźnikami podwójnymi, ale pojawia sie wtedy inny problem, wbx (niewiem czy kazdy) ma prostokątne wloty w głowicy, a nie jak typ1 okrągłe i standardowa kolektory pod weber/dellorto nie bedą pasować Confused Ale z drugiej strony to po co podwójne gaźniki jak fabrycznie jest wtrysk....i koło sie zamyka.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 00:59 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Cenralny gaznik nie byl "ze wzgledu na skomplikowanie" a w kazdym razie bie tylko. Byl dlatego, ze pewnie wtrysk sie popsul i nie potrafili naprawic, albo nie potrafili zlozyc i zamiast tego zrobili typowo polski badziewny patent. Slyszalem ze chyba CSP sprzedawalo kolektory do wasera, a nawet jesli nie, to trzeba wziac zwykly do dellorto i powiekszyc kanaly. Tylko trza najpierw sprawdzic czy materialu wyda, moze trzeba by naspawac, ale watpie.
Akurat wtrysk w DJcie jest podobno dobry i na dodatek pesprektywiczny, zachowuja go czesto mimo wewnetrznych przerobek silnika i nadaza. Ale blizej Ci nie powiem, nie znam sie na wtryskach. Ja bym chyba zostawil go.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2006, 01:10 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




qubek napisał:
Cenralny gaznik nie byl "ze wzgledu na skomplikowanie" a w kazdym razie bie tylko. Byl dlatego, ze pewnie wtrysk sie popsul i nie potrafili naprawic, albo nie potrafili zlozyc i zamiast tego zrobili typowo polski badziewny patent


Nie no tak czysto teoretycznie sobie dyskutowaliśmy O to chodzi że właśnie wegeta ma założony cały kompetny wtrysk z sondami katalizatorem itd, to ja sie przeraziłem jak zobaczyłem ilość tej "plontaniny"

Ja troszkę mysle o gaźniku(ach) pod swoi kontem czyli mam gaz....a jak gaz to bez sensu bawić sie w przekładanie wtrysku, bo i tak żadnego pozytku bym z niego nie miał. W normalnej (czyli brak inst. gazowej) sytuacji napewno myslał bym o wtrysku choćby ze wzgledu na mniejsze spalanie.

Dobra ide spać bo jest po pierwszej a o 7.00 musze wstać do pracy Confused

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Wasserboxer
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group