Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> W jaki sposób mozna obniżyc zawieszenie z przodu (rurowiec)? Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
W jaki sposób mozna obniżyc zawieszenie z przodu (rurowiec)?
PostWysłany: 13 Marca 2004, 21:44 Odpowiedz z cytatem
zadra007
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 550
Skąd: Warszawa - Aleksandrów
1971 VW Typ 1 1300




Chcialbym zebym moj garbi wygladal tuningowo, tylko troche. Czy warto to zrobic?? Smile Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 13 Marca 2004, 21:56 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Siema Zadra! Poczytaj o tym w moim poscie ktory jest gdzies nizej. Tam jest dokladne opisane jak obnizyc garby na rurowisku i te z McDonaladem:P

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 13 Marca 2004, 22:17 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




Ja nie jestem w tej kwestii bezstronny bo nie bardzo lubie przeróbki garbów,ale zważywszy na nasze masakryczne drogi to ja bym nic nie obniżał. Moge powiedzieć że gdyby nie oryginalny prześwit u mnie to juz miałbym za sobą pare napraw zwiazanych z wycedzeniem zawieszeniem o grunt,a w niektore miejsca nie wjechałbym w ogole. Obniżanie moim zdaniem zmniejsza funkcjonalność garba, no chyba ze auto ma słuzyc tylko do wyjazdów na zloty letnia porą.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 13 Marca 2004, 23:01 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




http://www.garbiarnia.com/forum/viewtopic.php?t=193

Na specjalne życzenie odblokowuję, pozostawiając jednak link do starego topicu w celu ew. nawiązań, a dla zapobieżenia powtórzeniom.


Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 14 Marca 2004, 11:16 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Jasne ze warto! Wink Rozmawialem z Bartkiem na ten temat kilka razy i wiem ze on tego chce, pasuje to do wygladu jego samochodu no i nie uzywa go w zastepstwie UAZa Smile Jesli komus obnizanie nie odpowiada, to nie musi robic, ale bez sensu jest twierdzic, ze obnizony samochod to to czy tamto, bo jest wiele sposobow obnizenia, mozna to zrobic w roznym stopniu i wszelkie generalizowanie jest tu nieprzydatne, jak zreszta zazwyczaj. Widzialem tez obnizone samochody, ktore byly wyzsze od seryjnych i seryjne, ktore "zmeczone wiekiem" obnizyly sie dosc znacznie. Ciekawe czy i ich wlaciciele twierdzili: "obnizanie jest bez sensu na Polskich drogach bo przeswit, bo mozna sie zawiesic na krowim placku, bo costam..."Wink Zreszta watpie czy ktos zdaje sobie sprawe, jak wysoko staly Garby w czasach swojej nowosci. Nie oddaja tego foldery reklamowe, bo w nich fotografowane samochody tak wysoko nie stoja, to zle wyglada i sie "nie sprzedaje".
A przechodzac do meritum:
Generalnie sa dwa sposoby obnizenia rurowca z przodu:
1)dropped spindels. Zwrotnice z trzpieniem przesunietym do gory. Samochod stoi nizej, ale skok zawieszenia, komfort jazdy itd pozostaja niezmienione. Jednakze Garb prowadzi sie lepiej, bo srodek ciezkosci jest nizej. Wady sa dwie: Nie mozna regulowac stopnia obnizenia, daja one zazwyczaj 2,5 cala w dol, co jest rozsadnym kompromisem. Druga sprawa to to, ze delikatnie poszerzaja one rozstaw kol przednich. To moze byc problem, jesli ktos chce wsadzac z przodu jakies szerokie kapcie i ma je wymierzone na styk do blotnikow, ale ja uwazam, ze to bez sensu i tak. I jeszcze jedno - zalozenie jest bardzo latwe, po prostu zmieniamy zwrotnice.
2) Obrocenie mocowan drazkow skretnych w rurowisku. Nie ma sensu bawic sie w ich wycinanie i przespawywanie - nie ma mozliwosci regulacji. Trzeba wspawac regulatory (ok 100zl), choc zazwyczaj okazuje sie, ze rurowisko i tak nie jest najlepsze i czesto bardziej oplaca sie kupic takie z wspawanymi juz od razu(puma). W tym wypadku mozna regulowac stopien obnizenia bardzo dokladnie. Ale nie mozna tu przesadzic (jak przy wszystkim). Przede wszystkim przednie amortyzatory maja mala tolerancje na zmiany i trzeba zastosowac takie o odpowiedniej dlugosci. Inaczej beda caly czas dobite i samochod bedzie jezdzil bardzo zle. Poza tym trzeba zalozyc regulatory pochylenia kola o wiekszym zakresie regulacji, bo inaczej kola beda czly czas w pozytywie \---/.No i dobrze jest zalozyc podkladki pod dolna rure, zeby odzyskac odpowiednie pochylenie zwrotnicy. Samochod bedzi stabilniejszy na prostej, mniej nerwowy.
Najlepsze jest polaczenie obu tych metod. Pozwala nam wiecej obnizyc i daje mozliwosc regulacji.
Niedlugo przetestuje to u siebie i od razu zdam raport Wink
Na koniec podstawowa rzecz. Obnizajcie, jesli chcecie. Nie obnizajcie, jesli nie chcecie. Ale robcie to z glowa. Wiekszosc nazekan slychac od tych, co zrobili to po partacku, przesadzili 5 razy i sie dziwia ze nie jest cudownie. Wszystko jest dobre, jesli stosowane z umiarem.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Marca 2004, 15:38 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




Cytat:

pasuje to do wygladu jego samochodu no i nie uzywa go w zastepstwie UAZa

Oj, spadają na mnie konsekwencje publicznego przyznania się do zainteresowania terenowymi samochodami produkcji radzieckiej. Ale nic to. Ale też w sumie racja że jak ktos chce sobie obniżać to niech obniża - de gustibus non disputandum est. pozdr.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Marca 2004, 16:02 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Szczerze mowiac zapomnialem o tym. Ale ja tez je lubie. Jak znajde okazje to sobie kupie. UAZa 469 albo Gaza 69. Wtedy bede mogl z Garbem pojsc juz naprawde nisko, bo od wypadow na pole bedzie co innego Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Marca 2004, 16:48 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




Cytat:

. Jak znajde okazje to sobie kupie. UAZa 469 albo Gaza 69.

Polecam stronke agencji mienia wojskowego - www.amw.com.pl - czasem mozna tam trafić na zajebiste egzemplarze. Gazik jest na pewno bardziej klimatyczny,ale ja wolalbym UAZ-a - w gaziku jesli chciałoby sie wjechac w jakis konkretniejszy teren pasowałoby założyc szersze koła niz oryginalne.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Rurowisko puma regulowane prosze o opinie
PostWysłany: 16 Września 2007, 19:53 Odpowiedz z cytatem
dabtuner
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1092
Skąd: Sulejówek /k. Warszawy




witam wszystkich
interesują mnie opinie na temat rurowiska puma regulowanego
czy pasuje bez problemu czy jest dobrze wykonane itp.
mam zamiar obniżyć zawieszenie i dlatego proszę was o pomoc
słyszałem ze pękają w sklepie gdzie je sprzedają twierdza ze to bujda
pozdrawiam dabtuner

_________________
gg 2552352
auto gauge | Obrotomierze
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Września 2007, 20:03 Odpowiedz z cytatem
Marcy$
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 297
Skąd: Tomaszow Maz/ Warszawa
1973 VW Typ 2 Westalia Camper (T2)




Mam takie rurowisko i wszystko jest ok.
Ostatnio zaltwialem Lukaszowi za 620zl nowka sztuka z lozyskami

_________________
Pozdrawiam
Marcy$
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 17 Września 2007, 00:01 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




Marcy$ napisał:
Mam takie rurowisko i wszystko jest ok.
Ostatnio zaltwialem Lukaszowi za 620zl nowka sztuka z lozyskami


Potwierdzam Very Happy
Wykonanie na oko nie jest zachwycajace ale naprawde bardzo sie zdziwilem bo wszystko bardzo ladnie pasuje. nie mialem problemu z wstawieniem drazkow ani z wachaczami. Robote planowalem na caly dzien a zrobilem w 3 h. niektore spawy nie sa wzorem piekna ale spawami sie nie jezdzi. Naprawde nie ma co narzekac za taka cene. Polecam

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Września 2007, 01:53 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Jest zrobiona z masła.
Wymaga przed załozeniem wzmocnienia i pomalowania od nowa.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 17 Września 2007, 10:53 Odpowiedz z cytatem
karol
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 802




jakosc kiepska, farba ktora w fabryce pomalowano to smiech na sali - przegrywa konfrontacje z paznokciem. regulacja ok. przed montazem warto zakonserwowac calosc i wyczyscic lozyska w srodku ( u mnie pelno syfu bylo). cenowo 600-650 zeta chodza.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Września 2007, 10:57 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Z tego co slyszalem to i tak trzeba ja kupic bo niezabardzo jest zamiennik tylko zaleca sie poprawic spawy wzmocnic i polakierowac czyms antykorozyjnym.

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 17 Września 2007, 11:42 Odpowiedz z cytatem
karol
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 802




zamiennik jest - to samo rurowisko tylko ze bez regulacji Smile wiec nie ma wyboru raczej, bo coraz trudniej fajna oem belke trafic.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

W jaki sposób mozna obniżyc zawieszenie z przodu (rurowiec)?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 12  
Idź do strony 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group