Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> W jaki sposób mozna obniżyc zawieszenie z przodu (rurowiec)? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11 Lipca 2011, 13:32 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Mozna.
Ale musisz dobrze dobrac takie amortyzatory i pewnie wzmocnic ich gorne mocowania (w rurowisku), jesli to ma troche pojezdzic.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Obniżenie rurowiska bez cięcia
PostWysłany: 18 Sierpnia 2013, 21:17 Odpowiedz z cytatem
Zuzi
Newbie

 
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: Brzeg




Witam

Chce obniżyć swojego garba, meksyk 78, tył wiem jak. Pytanie mam do rurowiska. Myslalem zeby ciąć, jednak nie interesuje mnie taka gleba.
Wiem, że można wspawać śrubę, za pomocą której można regulować zawieszenie. Stąd moje pytanie, jak to sie robi? I co muszę kupić? Przy okazji musze kupić nowe amorki. Jakie polecacie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Sierpnia 2013, 21:55 Odpowiedz z cytatem
dunde
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 398
Skąd: Toruń
1979 VW Typ 2 Panel Van (T2)




Jak chcesz wspawać regulatory to bez cięcia się nie obejdzie. A jak rzeczywiście nie masz ochoty na cięcie to tylko obniżane zwrotnice Ci pozostają. Do zwrotnic mogą pozostać amory standardowej długości.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Sierpnia 2013, 12:37 Odpowiedz z cytatem
Zuzi
Newbie

 
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: Brzeg




Źle napisałem, chodzi mi o to że nie chce skracać rurowiska. Czyli chodzi o cięcie i wspawanie tej śruby na środku. Jak to się robić i co musze kupić? Dodatkowo amory mam do wymiany więc muszę kupić nowe stąd też pytanie jakie polecacie?

_________________
MEX 78
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 07:52 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Witam,

Zanim zaczniesz ciąć i kupować co kolwiek zadaj sobie kilka pytań:
1. Czy będziesz jeździł tylko na seryjnych felgach
2. jaką szerokość opon i felg chcesz zakładać,
3. czy będziesz miał tylko bębny czy zmienisz np na tarczówki
4. czy seryjne zwrotnice do tarcz czy też obniżane (polecam)

Jesli zostajesz w totalnej serii czyli opona przód 155 R15 i felga seria max 5" to możesz tylko obniżyć na rurach (dając regulatory albo "żabki" - CB Performance albo ze śrubą i "koszyczkiem" patentu Sway-A-Way - średnie rozwiazanie).
Jak obiżysz tylko na rurach musisz dać krótszy maortyzator np od Opla Ascony (troche krótszy) lub bardzo krótkie amory Bug Packa (jeden z moich klientów ma takowe na sprzedaż używane po tym jak zamontowałem mu obniżane zwrotnice do tarcz).

Pamiętaj że krótki amor i obiżenie na samych listwach to dość twarde zawieszenie, przód mocno skacze. Sam jeździęłm w takim setupie około 1,5 roku i odradzam.

Druga bardziej korzystną opcją wedlug mnie jest zwężona belka około 2" (takie są gotowe) najlepiej CB Performance lub samoróbka, inne dostępne na rynku sa kiepskiej jakości (sama belka jak i jakość zamontowanych w nej regulatorów - kopii patentu CB Performance - nieudolnej kopii) do tego niby 2" węższa od serii a o 1,5cm szersza od oryginalnej "2" calowej" belki CB Performance.

Przy zastosowaniu zwęzanej belki masz wiele opcji zamontowania aftermarketowych felg alu czy mag z roznymi ooponami no i przede wszystkim możliwość zamontowania obniżanych zwrotnic i tarcz.

Komfort jazdy przy obiżeniu zwrotnicami jest o niebo lepszy od obniżenia na samej belce. Obecnie od ponad 8 lat jeżdzę na takim zestawie (belka CB Performance 2" węższa, zwrotnice obniżana z taczówkami CB Performance i oryginalnej długości amortyzator). Polecam taki zestaw.

Na pewno usłyszysz sporo słow krytyki na temat zwężanej belki jak to strasznie auto traci na sterowności itp... co jest moim zdaniem lekko przesadzone. Garbus to nie gokart, moi klienci którzy jeżdzą na identycznym setupie jak ja, bardzo sobie chwalą przejście z seryjnej szerokości belki obnizonej na listwach na wyżej wymieniony zestaw. A dla mnie opinia zadowolonego klienta jest najwazniejsza.

Powodzenia i w razie pytań lub gdybyś potrzebował części zapraszam
Pozdrawiam
Tyka

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 08:07 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:

Jesli zostajesz w totalnej serii czyli opona przód 155 R15 i felga seria max 5" to możesz tylko obniżyć na rurach


Przeciez wiesz ze nie mozna sprawy ujmowac w ten sposob, bo liczy sie ET felgi (co z tego ze bedziesz mial felge pol cala szersza jesli rownoczesnie bedzie 2 cm bardziej wglebiona), profil opony, pochylenie kola, blotniki itd itp.


Zielony TYKA napisał:
(dając regulatory albo "żabki" - CB Performance albo ze śrubą i "koszyczkiem" patentu Sway-A-Way - średnie rozwiazanie).


Czemu srednie?


Zuzi - amortyzatory wybierz na koncu, jak juz bedziesz mial obnizone zawieszenie. W ten sposob unikniesz kupowania dwa razy.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 08:54 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Mówie o seryjnej feldze a te mają wszystkie z tego co wiem takie samo ET.
qubek napisał:
Zielony TYKA napisał:

Jesli zostajesz w totalnej serii czyli opona przód 155 R15 i felga seria max 5" to możesz tylko obniżyć na rurach


Przeciez wiesz ze nie mozna sprawy ujmowac w ten sposob, bo liczy sie ET felgi (co z tego ze bedziesz mial felge pol cala szersza jesli rownoczesnie bedzie 2 cm bardziej wglebiona), profil opony, pochylenie kola, blotniki itd itp.


Zielony TYKA napisał:
(dając regulatory albo "żabki" - CB Performance albo ze śrubą i "koszyczkiem" patentu Sway-A-Way - średnie rozwiazanie).


Czemu srednie?


Zuzi - amortyzatory wybierz na koncu, jak juz bedziesz mial obnizone zawieszenie. W ten sposob unikniesz kupowania dwa razy.


Średnie bo bardzo szybko się wyrabia aluminiowy klocek, który stabilizuje śrubę trzymająca listwy i zaczyna wszystko skakac. opinia powstała po demontaż kulku tego typu rurowisk. Najdłuzej wytrzymuje zestaw sprzedawany przez Bug Packa (moze twardszy stop alu - bo faktycznie wytrzymuje najdluzej ale tez się wybija).

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 09:15 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




W alternatywnym rozwiazaniu za to wyrabija sie zabki. Zreszta w ogole to, ze na nich ma sie trzymac caly samochod niezbyt mi sie podoba.
Do tego zabki sa upeirdliwe w regulacji

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 11:11 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Te "ząbki" wytrzymują upadki samochodów z dość wysokich Power wheelie więc raczej w cywilnym aucie dadzą rade. W bulikach czy ogorkach są dokładnie te same "żabki" przy belkach CB Performance i też daja radę a to przecież sporo cięższe auto
Ja swoje nie raz regulowałem, także klientów i nie mam z tym zadnego problemu. Moim zdaniem (i nie tylko moim w sumie) to dużo trwalsze rozwiazanie (mówiąc o systemi CB Performance oryginalny a nie nieudanych reprodukcjach).

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Sierpnia 2013, 14:03 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:
Mówie o seryjnej feldze a te mają wszystkie z tego co wiem takie samo ET.


Seryjne felgi miewaly rozne ET, a poza tym nie bylo seryjnych felg o szerokosci 5 cali, o ile pamietam.

Co do zabki vs regulatory to pozostane przy swoim zdaniu Smile

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Września 2013, 15:39 Odpowiedz z cytatem
Suchy
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 965
Skąd: Toruń / Chełmno




Panowie powiedzcie mi co jest ogranicznikiem skoku zawieszenia przy rurowisku nowszego typu? Bo założyłem zwrotnice obniżające i mam wrażenie, że skok znacznie się zmniejszy, sworznie mam seryjne. Czy sworznie do obiżonego zawiewszenia zwiększą skok góra dół ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jak obniżyć przód w Garbusie
PostWysłany: 11 Lutego 2015, 18:16 Odpowiedz z cytatem
buksiak
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 309
Skąd: Piaseczno




Witam wszystkich. Jeśli to możliwe to proszę o podpowiedź, jak obniżyć przód w garbusie.

_________________
buksiak
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 11 Lutego 2015, 18:19 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Najlepiej zalać betonem kosz na koło zapasowe

A tak na serio to użyj opcji szukaj.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 11 Lutego 2015, 18:24 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Dodatkowo 1302 i 1303 obniża się inaczej niż rurowce Smile

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Lutego 2015, 18:26 Odpowiedz z cytatem
buksiak
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 309
Skąd: Piaseczno




przepraszam wszystkich, nie dopisałem,że chodzi mi o rurowca,

_________________
buksiak
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

W jaki sposób mozna obniżyc zawieszenie z przodu (rurowiec)?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 11 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group