Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> full flow system / wady / zalety Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
full flow system / wady / zalety
PostWysłany: 15 Lutego 2007, 22:13 Odpowiedz z cytatem
Arek
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Lip 2004
Posty: 260
Skąd: Poznań
1983 VW Typ 1 1200




Czy taki system filtracji oleju nie bedzie powodowal obnizenia cisnienia oleju w ukladzie?

http://bergmannvw.net/external_oil_cooler_kits.htm



jaki najlepiej zastosowac system filtracji oleju do silnika 2000 cc typ1?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 15 Lutego 2007, 23:00 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




full flow jak najbardziej. to co pokazales na obrazku to cos na pozor CB electric warior z pompa maxi5 .
moim zdaniem i pewnie wiekszosci najlepiej zrobis oldschool full flow Smile czyli nawiercic galerie i zapodac tam wejscie, zablokowac wyjsciez pompy i zalozyc dekiel na pompe z wyjsciem. ot cala filozofia... zalet mnowsto wa... chyba zadnej.

co do filtracji. mozesz uzyc filtra HP 1 FHRAM jest to filtr o duzm przeloci (slabsza filtracja wiekszy przeplyw) jest to dobry zamiennik filtrow Ultra filter systems ktores sa dosc drogie ale spoko Smile
mozesz uzywac filtra z zaworem bocznikujacym np Mann czy filtron.

Zalecam pozostawienie standardowej chlodnicy oleju plus ewentualnie jak bedzie sie grzal dolozenie kolenjej. Bardzo dodbr opcja jest zalozenie dodatkowej miski olejowek ktora zapewnia ci nie tylko rezerwuar olejui zapobiega suchej pracy np podczas przyspiesznia czy na zakretach a dodatkowo chlodzi dosc dobrze olej. ja uzywazm chyba jednej z lepszych opcji do streetowego garba CB 2 Qt sump ktora miesci sporo oleju jest szeroka i dosc cienka co nie powoduje zawadzania micha o np policjanty.

co do cisnieniea... std pompy daja dosc duze cisnienie, wszystko zalezy od relief valves Smile mozesz zalozyc 26mm pompe... jak bedziesz np zapodawal chlodnice na przod... albo 30mm ale to chyba troche za duza.
mozesz zapodac pokrywe pompy Gene Berga z zaworkiem cisnieniowym (chyba tak to mozna przetlumaczyc).

Jednym slowem polecam bardzo przydatna i potrzeba opcja...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Lutego 2007, 23:42 Odpowiedz z cytatem
Arek
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Lip 2004
Posty: 260
Skąd: Poznań
1983 VW Typ 1 1200




Bedzie takze dodatkowa miska olejowa i strandardowa chlodnica. Ale myslalem o drugiej niestandardowej. ta mi sie wydaje dobrym wyjsciem bo ten uklad takze filtruje. w odroznieniu od cb ma chyba takze czujnik, kotry dopoki silnik nie jest rozgrzany odcina przeplyw przez dodatkowa chlodnice i jedynie filtruje. Pozniej jak sie przegrzewa olej zaczyna krazyc w calym ukladzie, a pozniej wlacza sie wiatrak.
To rozwiazanie mi sie podoba.
Ale moje pytanie bardziej doyczylo jaki to ma wplyw na cisnienie oleju w ukladzie? Czy nie zacznie ono spadac ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 15 Lutego 2007, 23:57 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




to jest zestaw CB Performance... Smile

cisnienie nie spadnie...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 16 Lutego 2007, 09:22 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Jesli masz dodatkowa chlodnice to termostat zakladasz zawsze, to nie nowosc.
Ale jaki ty silnik budujesz ze jeszcze tej dodatkowej chlodnicy potrzebujesz?
Mi sie ten uklad nie podoba w duzej mierze dlatego ze wyjscie i wejscie jest w pokrywie pompy - to trudno rozwiazac tak zeby kanaly byly optymalnej srednicy i profilu i zwlaszcza w podkreconym silniku bym tego nie wsadzil.

Tomek, jesli ta chlodnica byla by z przodu i do tego tona przewodow to moze seryjna pompa zaczac niewydawac. Ale po pierwsze: moze, a po drugie - nie wiem czemu az taki system mialby byc potrzebny. Ja bym zaczal od zwyklej pompy i ukladu bez chlodnicy, a tylko z filtrem. Jesli cos by bylo nie tak to bym rozbudowal, ale robienie owerkila w tym miejscu moze bardziej zaszkodzic niz pomoc.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Lutego 2007, 16:16 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




dokladnie... std pompa MOZE nie dac rady przy ostrym rozbudowaniu tego ukladu dla tego podalem 26mm np shadeck...

ja bym sie ograniczyl tak jak pisalem to oldschool full flow i filtr lekko boczkiujacy plus miska olejowa typu wide...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 16 Lutego 2007, 20:52 Odpowiedz z cytatem
Konrad
Pieszak

 
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 31
Skąd: Leszno




Zielony TYKA napisał:
Bardzo dodbr opcja jest zalozenie dodatkowej miski olejowek ktora zapewnia ci nie tylko rezerwuar olejui zapobiega suchej pracy np podczas przyspiesznia czy na zakretach a dodatkowo chlodzi dosc dobrze olej.

Czy taka dodatkowa miska olejowa uchroni silnik przed praca na sucho w ekstremalnie ostrych zakretach i duzych przyspieszeniach?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Lutego 2007, 21:15 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Konrad napisał:
Zielony TYKA napisał:
Bardzo dodbr opcja jest zalozenie dodatkowej miski olejowek ktora zapewnia ci nie tylko rezerwuar olejui zapobiega suchej pracy np podczas przyspiesznia czy na zakretach a dodatkowo chlodzi dosc dobrze olej.

Czy taka dodatkowa miska olejowa uchroni silnik przed praca na sucho w ekstremalnie ostrych zakretach i duzych przyspieszeniach?


miedzy innymi po to to jest... oblookaj kilka postow wyzje o tym pisalem...

w bardzo ekstremalnych przypadkach np typowy drag gdzie wheele nie jest zadkoscia czsesciej zapodaje sie system dry sump... ale to inna bajka Smile
mysle ze w polsce jeszcze nie ma silnika ktory musialby jezdzic na dry sump...
a poza tym miska to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie Smile i nie patrzcie nawet na te blaszki co sie je w silnik wklada... szkoda zdrowia... i opieniedzy

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 00:06 Odpowiedz z cytatem
Konrad
Pieszak

 
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 31
Skąd: Leszno




No wlasnie mi chodzi o te bardziej extremalne warunki,gdyz silnik ma byc do draga trike.Slyszalem,ze jest problem ze smarowaniem w zakretach.
Niektorzy twierdza,ze nie ma sensu wkladac kasy w garbusowy silnik,bo i tak po jednym sezonie bedzie do naprawy wlasnie z powodu pracy na sucho w zakretach.
Mi sie jednak podoba ten silnik,a szczegolnie mozliwosci jakie w nim drzemia,dlatego szukam sposobu na przedluzenie jego zywotnosci...
Myslisz,ze wieksza miska rozwiazalaby problem???
Na czym polega dry sump i jakie sa tego koszty?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 00:11 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Witam,

czy moge miec prosbe do piszacych o uzywanie j.polskiego? Kazda z nazw tu padajacych (ale tez w wypowiedziach na inne tematy) ma polski odpowiednik, wzbogacajmy nasz zasob slow, zwlaszcza jezyka technicznego.

A co do uzycia suchej miski olejowej - to skad ta pewnosc? Jestem w stanie, tak dla przekory zastosowac to rozwiazanie w ciagu tygodnia i to bez robiena zakupow w Wielkiej Brytanii....

Pozdrawiam

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 00:25 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Bujo.. hameryki w konserwach nie odkryles... ja jestm wstanie to zrobic w przecagu kliku godzin... Smile nie ruszajac sie wiecej jak 50 m2 Razz

a le nie w tym rzecz ze to tylko w uk czy cos? czy ja to napisalem?
a ja wole makaronizmy bo burak jestem Razz ale nie o to...

dry sump to poprostu system zewnetrzej miski (tak jak np w choperach czy harleyach i innych motorach)
zbiornik na olej masz "gdzies" pompa oleju popmuje z tego zbiornika na silnik i z silnika (z biera z dekla spustu oleju np) do zbiornika.. cala filozofia.

mysle ze najdrozsza opcja jest tlyko pompa ktora serowana jest np prze Jay Cee albo CB. System sie sprawdza...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 14:17 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:

dry sump to poprostu system zewnetrzej miski (tak jak np w choperach czy harleyach i innych motorach)
zbiornik na olej masz "gdzies" pompa oleju popmuje z tego zbiornika na silnik i z silnika (z biera z dekla spustu oleju np) do zbiornika.. cala filozofia.


Dry pump to po Polsku sucha miska. Nie ma wtedy w ogole miski tak jak ja rozumiemy, a wiec i spustu raczej. Olej zbierany jest z silnika do zewnetrznego zbiornika tak jak Tomek mowi, a potem wtlaczany bezposrednio przewodem do ukladu smarowania bez zbierania za pomoca smoka itd. To zdecydowanie pomaga przy zakretach. Miska pomaga w tym rowniez, nawet jesli nie jest tak skuteczna.

Cytat:
Niektorzy twierdza,ze nie ma sensu wkladac kasy w garbusowy silnik,bo i tak po jednym sezonie bedzie do naprawy wlasnie z powodu pracy na sucho w zakretach.


Nie wiem co to za niektorzy ale brzmi jak bzdura. Jesli ktos ma problemy z niewystarczajacym cisnieniem oleju i wymienia silnik co sezon zanim zlikwidowac przyczyne problemu to jest glupi Smile
Jesli ktos jezdzi naprawde w wyscigach to wiekszosc seryjnych ukladow oleju nie wyda.
No jesli chodzi o trajki to z kolei zaden silnik nie bedzie mial problemu z ukladem chlodzenia na zakretach. One nie skrecaja zbyt sprawie Wink

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 15:27 Odpowiedz z cytatem
Marcy$
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 297
Skąd: Tomaszow Maz/ Warszawa
1973 VW Typ 2 Westalia Camper (T2)




Co do systemow olejowych ja bede stosowal cos w rodzaju suchej miski a mianowicie:

Smoka nie bedzie i miejsce po smoku bedzie zaslepione. Olej bedzie pompa zabirala z dodatkowej mski olejowej puszczala na filtr i dopiero olej bedzie wchodzil do bloku prosto na panewki.
Moza wykorzystac gotowa pompe jaka produkuje AutoCraft lub dekielek od Berga.

Kazdy wybiera rozwiazanie jakie mu pasuje.

_________________
Pozdrawiam
Marcy$
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 16:43 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




[quote="qubek"]
Dry pump to po Polsku sucha miska. Nie ma wtedy w ogole miski tak jak ja rozumiemy, a wiec i spustu raczej. Olej zbierany jest z silnika do zewnetrznego zbiornika
[quote]

Qbek a co odetniesz stara miske i spust ze jej w ogole nie bedzie?
czytaj dokladnie i troche wyobrazni.... raczej tych elementow nie usowasz co? sakd nimby olej bedzie zbierany przes pompe jak nie z najizej polozenego punktu ??? hmm??? chyba ze ja nie wiem jak dry sump wyglada dzilala Very Happy... to co ja montowalem w Busie Paula??? chyba ze to byla turbo elektro gumonapawarke z przyczlapem do bulbulatora....

Marcy$ dobry paten tez stosuje..bez zbiornika "gdzies" tylko miska dodatkoa z wyprowadzeniem...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Lutego 2007, 16:46 Odpowiedz z cytatem
Marcy$
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 297
Skąd: Tomaszow Maz/ Warszawa
1973 VW Typ 2 Westalia Camper (T2)




Ostatnio rozmawialem z czlowkiemiem odnosnie smarowania skrzyni biegow.
I jest mozliwosc zasyosowania elektrycznej pompki oleju do skrzyni biegow zeby wymuszala obieg.
Ale to juz inny temat................

_________________
Pozdrawiam
Marcy$
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

full flow system / wady / zalety
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 6  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group