Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> full flow system / wady / zalety Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 5 Marca 2007, 17:22 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




probobly yes... but I have to ask what is it... Smile cuz I dont' know as I have to be honest Smile but it is probobly the one you mentioned Chris.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Marca 2007, 16:08 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Marcin Bujakowski napisał:
Witam,

czy moge miec prosbe do piszacych o uzywanie j.polskiego? Kazda z nazw tu padajacych (ale tez w wypowiedziach na inne tematy) ma polski odpowiednik, wzbogacajmy nasz zasob slow, zwlaszcza jezyka technicznego.


Może to niezbyt właściwe miejsce,ale korzystając z okazji dołączam się do tej
prośby.
Tyka,imponuje mi Twoja znajomość angielskiego ale już zaimponowałeś i starczy. Tak z przyczyn praktycznych; Po polsku rozumieją wszyscy na tym forum a po angielsku nie. A filtr" full flow" nie jest lepszy od filtra" pełnego przepływu." Wink

PS.
Tylko by nie przegiąć jak w przypadku gdy słowo "carburetor" zostało przetłomaczone na "nawęglacz" przez jakiegoś "eksperta" w prasie motoryzacyjnej
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 7 Marca 2007, 19:27 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




przepraszam bardzo... se zapominam
w sumie to tylko do Chrisa bylo wiec niczego waznego nie pragapiles... a co do nazewnictwa typu full flow... mnie sie to bardziej podoba... Razz i tak se bede pisal. Very Happy

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Marca 2007, 20:11 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Tyka, ale po kiego grzyba piszesz do Chrisa po angielsku tak w ogole? Very Happy

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Marca 2007, 20:26 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




mowie ze zapomnialem... toc wiem ze po poskiemu ziom kuma... malo razy z nim gadalem Smile
jak czlowiek 24/h mowi w podrzednym jezyku to potem sie zapomina...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Kwietnia 2007, 12:08 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Zielony TYKA napisał:
mowie ze zapomnialem... toc wiem ze po poskiemu ziom kuma... malo razy z nim gadalem Smile
jak czlowiek 24/h mowi w podrzednym jezyku to potem sie zapomina...


gosc wroci do polski i bedzie sciemnial ze juz zapomnial polski jezyk

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Kwietnia 2007, 17:09 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




eee tam Smile
bez przesadyzmow Smile
conajwyzej jakis ponglish sie zdazy ale tez chyba nie Razz
w sumie kazdy troche makaronizuje Smile

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 01:18 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4528
Skąd: Marki / Warszawa




wracam do tematu, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

mam pytanie odnośnie pompy cb Maxi Pump 3. różne opinie chodzą na jej temat i od nikogo nie dostałem konkretnych odpowiedzi (no może poza Qcem - nie wypowiadał się o niej pochlebnie ) czy warto w to zainwestować.

1) czy moza później zmienić dekielek i zmienić na pełny obieg? (jedno wyjście na dekielku pompy)

2) to jest 26, według tego co pisze cb to idealna do mocniejszego 1600. czy nie jest za mocne? na to skarżył się Quc - że jest za duże cisnienie i mu cieknie olej (sam to widziałem).

3) jeżeli nie wiercę na razie dziury pod pełny obieg, warto w to zainwestować (cały komplet to ok 300 pln) ??
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 18:59 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




po pierwsze zeby sie wypowiedziec na temat złego działania czegoś reszta musi być sprawna...

co do pompy CB jest to bardzo dobra pompa głownie dzięki temu że ma zakluczone tryby jak już pisałem, jest wykonana solidnie i od początku do konca na zlecenie CB a nie jak berg obrobiony schadeck... (z pełnym szacunkiem dla bergowskich pomp)

co do zamiany dekielka owszem pod warunkiem ze uzyjesz dekla CB z jednym asymetrycznym wyjsciem tylko po co?
26mm jest oka do 1600 i nie powinno byc wycieków bo niby czym sie różni 1600 od 2276 przy konsumpcji oleju... tu chodzi o zaoipatrywanie w olej podzespołów przy wiekszych RPM... wiec gadanie ze dana pompa jest za duza dla 1600 jest bezpodstawne... w sumie 26mm w cale nie jest tak duzą pompa...

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 19:17 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:
wiec gadanie ze dana pompa jest za duza dla 1600 jest bezpodstawne... w sumie 26mm w cale nie jest tak duzą pompa...

Bo to nie jest jeden z seryjnych rozmiarow w przypadkiem?
Gadanie ze dana pompa jest za duza do danego 1600 moze byc bezpodstawne jesli to nieprawda, ale moze byc "podstawne" jesli to prawda Wink W sensie - jak najbardziej mozliwa jest sytuacja, ze wsadzona pompa olejowa jest za duza w danej sytuacji. Moze byc tez za mala.
Majku nie ma niczego takiego, co by mu nakazywalo wsadzac wieksza pompe. A przynajmniej mi nic o czyms takim nie wiadomo.
Kiedys francuzi porownali dostepne na rynku pompy, mierzac jakos ich wykonania. Wszystkie, co do jednej, mialy niedokladnosci ktore powinno sie poprawic. Tyle ze ludzie o tym nie wiedza, wsadzaja jak leci i jezdza, zazwyczaj bez problemow. Tak ze mysle ze producent nie ma wiekszego znaczenia, bo dlaczego niby CB mialo by byc lepsze od Shadecka?
Aha - bergowska pompa tez tam byla - jedna rzecz w stosunku do oryginalu poprawili, ale gdzie indziej byl blad Smile

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 20:44 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




różnica miedzy ebrgiem a CB jest diametralna: Berg to dodłubany schadeck! a CB jest zaprojektowana i produkowana przez CB. róznicą także jest to ze pompy CB jak już pisałem mają zakluczoną zębatkę.

pompa może być za mała... raczej nie za duza... bo niby jak...sąd miał by wyciekac tan olej pod wielkim cisnieniem??? może spod dekli zaworowych co??? - bull shit!
duze pompy zakąłda sie po to zeby przy wiekszych obrotach, wyższej temp podzespoły silnika miały olej pod odpowiednim cisnieniem... seryjna nie da rady bo po pierwsze przy 7500RPM może sie obrócić tryb główny (stąd to zakluczenie w pompach CB) do tego momo koszmarnych obrotów cisnienie bedzie zbyt małe....

duża pompa nawet 30mm w 1600 nie bedzie w żaden sposób robiłą złej roboty... zawsze wtedy można założyc filtr z silniejszym bocnzikowaniem dla lepszego filtrowania...
a tak przy okazji niebawem wyjdzie pompa VWSS Wink nie przerabiana tylko zaprojektowana od 0 przez paula i produkowana w UK.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 21:21 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:
różnica miedzy ebrgiem a CB jest diametralna: Berg to dodłubany schadeck! a CB jest zaprojektowana i produkowana przez CB.

Tomek, fakt ze cos jest dotkniete przez firme Claudes Buggies nie oznacza automatycznie ze jest to produkt idealny, od ktorego wszystkie inne musza byc trzymane automatycznie na dystans 1 metra, zeby nie zasniedzialy ze wstydu

Zielony TYKA napisał:

róznicą także jest to ze pompy CB jak już pisałem mają zakluczoną zębatkę.
pompa może być za mała... raczej nie za duza... bo niby jak...sąd miał by wyciekac tan olej pod wielkim cisnieniem??? może spod dekli zaworowych co??? - bull shit!

Czyli twierdzisz ze im wieksza pompa tym lepsza, a najlepiej niezaleznie od zastosowania wsadzac pompe hiper max o rozmiarze 69 i bedzie jeszcze najlepiej? Podam Ci przyklad ze sa pewne problemy zwiazane z wielkoscia pompy: Jesli wsadzisz wielka pompe do silnika od tak, stracisz chlodzenie oleju. Mozna temu zaradzic co prawda - ale to pokazuje ze to nie jest tak ze im wiekszy tym lepszy Wink
Zielony TYKA napisał:

duze pompy zakąłda sie po to zeby przy wiekszych obrotach, wyższej temp podzespoły silnika miały olej pod odpowiednim cisnieniem... seryjna nie da rady bo po pierwsze przy 7500RPM może sie obrócić tryb główny (stąd to zakluczenie w pompach CB) do tego momo koszmarnych obrotów cisnienie bedzie zbyt małe....

Tomek, asz zerkne jak w poszczegolnych innych pompach ustalanie trybu, ale wiesz - tysiace mocno wykreconych Garbusow jezdza z pompami innymi niz CB i jakos nic im sie nie dzieje. To nie jest jedyny uznawany produkt na rynku Wink
Zielony TYKA napisał:
a tak przy okazji niebawem wyjdzie pompa VWSS Wink nie przerabiana tylko zaprojektowana od 0 przez paula i produkowana w UK.

Oj, jak Paul wypusci swoja pompe, to przed zalozeniem trzeba bedzie okadzac ja trzema rodzajami swietych dymow, oczywiscie kleczac i nie podnoszac wzroku. Zakladac bedzie sie ja w masce spawalniczej, coby nie ulec zamianie w slup soli Smile

Ja nie mowie ze pompa X bedzie za duza do silnika 1600. Ale to nie jest takie proste ze im wieksza tym lepsza.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 21:54 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




po pierwsze nie twierdze ze pompa cB jest najlepsza tylko pokazuje różnice
po drógie nie pisze ze im wieksza pompa tym lepsza... tylko ze wiekszy problem jest przy za małej pompie.
owszem stoduje sie pompy begra i w cale nie twierdze ze sa złe. sam ma schadecka 26mm i w zyciu nie wydałbym kasy na taką samą berga...

mam 1776ccm i przy użyciu manowskiego filtra lekko bocznikujacego już ta 26mm jest za mała...
wszystko zalezy od tego co łądujesz do systemu ff a nie jaka jest pojemnosć silnika!

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Grudnia 2007, 23:53 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Co to jest "filtr lekko bocznikujący " ? Shocked
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Grudnia 2007, 08:51 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:
po pierwsze nie twierdze ze pompa cB jest najlepsza tylko pokazuje różnice
po drógie nie pisze ze im wieksza pompa tym lepsza... tylko ze wiekszy problem jest przy za małej pompie.


Umowmy sie - za duza czy za mala to niedobrze. Of kors ze jak nie masz cisnienia oleju to jest najwieksza katastrofa

Zielony TYKA napisał:
owszem stoduje sie pompy begra i w cale nie twierdze ze sa złe. sam ma schadecka 26mm i w zyciu nie wydałbym kasy na taką samą berga...


Nie wiem jaka jest roznica w cenie, ale ja tez bym nie doplacil. Jesli chcesz miec pompe tip top, to tak czy siak musisz sam ja dopiescic, co nie jest trudne, jesli ktos ma czas

Zielony TYKA napisał:
mam 1776ccm i przy użyciu manowskiego filtra lekko bocznikujacego już ta 26mm jest za mała...
wszystko zalezy od tego co łądujesz do systemu ff a nie jaka jest pojemnosć silnika!


Nie wiem co to jest ten lekko bocznikujacy, ale nie masz dodatkowej chlodnicy ani innych bajerow i nie powinna byc twoja pompa za mala. Ludzie maja calkiem przyzwoite strokery i jezdza na tym rozmiarze. Moze cos nie tak z pompa, a nie z jej rozmiarem? Jak Ci sie ta "malosc" objawia?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

full flow system / wady / zalety
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group