Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Chromowanie Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Chromowanie
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 17:58 Odpowiedz z cytatem
Bobas
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 837
Skąd: Pruszków
1966 VW Typ 3 1500 Notchback




Witam wasss Laughing

Mam takie pytanko co do chromowania spraiem lub pistoletem Arrow filtra powietrza ,regulatora kolektorów i tego kułka od prądnicy co wchodzi w oblachowanie silnika Arrow czy jest jakiś sposób żeby to sie nie wypalało ( z wyjątkiem regulatora i filtra ) Laughing
Crying or Very sad Poprzedni chrom zszedł po umyciu silnika tym specjalnym płynem
i teraz jest no nie do pokazania można powiedzieć Crying or Very sad

Macie może jakiś sposób podkłady czy coś żeby 1) chrom nie żułkł a 2) zeby nie zlazł przy następnym mycu Laughing

Z gurki dzieki za info Laughing

_________________
Partyman
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 18:04 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Chrom lub nikiel naklada się jedynie metodą galwaniczną (ewentualnie jeszcze jest chromowanie natryskowe ale dużo droższe i o wiele dużo mniej odporne) malowanie pistoletem to tylko chyba pseudochromem czyli lakierem srebrnym z dużtm połyskiem bo to chromu to mu daleko jeszcze. A spray to już zupełnie radze położyć na słońcu wyedy jak wybuchnie bedzie jakiś efekt z niego, takim wynalazkom kategorycznie nie, a jeśli chcesz pomalować czymś srebrnym żaroodpornym w miejscach niezbyt widocznych polecam tzw srebrzanke, tylko naszą polską srebrzanke ( w małych puszkach jest również dostępna) ja taką maluje przed zimą tłumik w garbie. Ale innym wynalazkom made in .... stanowsze VETO

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 18:06 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




A wogole to jakim wy tam chromem robicie. przeciez to musi byc cos specjalnego bo ja wiadomo sa ta bardzo wysokie temperatury i sadze ze trzeba jakis spoko chrom dac. Cool
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 18:07 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Aha a gdybyś chciał namiar na dobry zakład który się STARA i robi naprawde śliczne chromiki to daj znać i zakład nie należy jeszcze do najdroższych, znajduje się w Poznaniu, można też wysyłać rzeczy paczką, ja tak robie już od zimy i jestem w pełni zadowolony z ich usług i jeszcze nigdy nic nie zginęło, tylko usługa poprzedzona jest zadatkiem z wojej strony, ale warto

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 18:10 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Renifer napisał:
A wogole to jakim wy tam chromem robicie. przeciez to musi byc cos specjalnego bo ja wiadomo sa ta bardzo wysokie temperatury i sadze ze trzeba jakis spoko chrom dac. Cool
ja nie robie niczym bo jak napisałem CHROM jest powłoką galwaniczną i nanosi się go w specjalnych wannach galwanizerskich po uwczesnym tzw odpuszczeniu materiału i uzupełnieniu wszystkich nawet najdrobniejszych szczelin ponieważ to wszystko później wychodzi, a ubytki przeważnie się miedziuje, ale to też już jest w zakresie zakładu galwanizerskiego

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 19:08 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Metalizacji natryskowej mówimy stanowczo nie Very Happy

Na którymś forum czytałem o gościu, który pokrył sobie coś tam specyfikiem o nazwie Fantachrom i po zimie była masakra.

Zresztą wystarczy spojrzeć jaką dają gwarancję - 3 miesiące. No śmiech na sali.


Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 19:31 Odpowiedz z cytatem
Bobas
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 837
Skąd: Pruszków
1966 VW Typ 3 1500 Notchback




o widze że teorja pokrywa sie z praktyką u mnie chromik sprayowy wytrzymał z 3-4 miechy

_________________
Partyman
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 20:04 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Tak fantachrom też ładnie wygląda w domu na półce i kosztuje 3 razy tyle co normalne chromowanie, poza tym uważam że chrom występuje pod postacią metalu naniesionego drogą galwaniczną, żadne inne to nawet nie pseudo chromy ani nikle to poprostu chłam, co nawet ściera się pod palcami

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Kwietnia 2004, 23:24 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Tak jak pisze kojot. Pochromowac to mozna w galwanizerni czy innym takim dziwnym miejscu. Chrom w spreju to smiech na sali.
A ogolnie chromowanie elementow silnika to sredni pomysl...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 07:23 Odpowiedz z cytatem
cage
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 30 Wrz 2003
Posty: 132
Skąd: Bogatynia




jezeli ktos chce sie pobawis w niklowanie w domku, to polecam "poradnik galwanotechnika" , "galwanotechnike domowa". oczywiscie sa dwa duuuze ale. pierwsze ale: z chemii nalezaloby miec conakmniej "4", drugie ale: koszt materialow. np siarczan niklawo-amonowy (250 g) to wydatek rzedu 200 zł. a pozwala on przygotowac 1 l kapieli. jest jeszcze jedno, niektore materialy sa prokursorami narkotykowymi, wiec sprzedaz nastapi tylko na firme i po podpisaniu oswiadczenia. innym wyjsciem jest anoda niklowa. tylko skad wziasc kawal takiej blachy. co do chromowania to niewykonalne jest ono w domu, ze wzgledu na wydzielane opary cyjankow. nie polecam Wink. w moim rejonie powloki takie nakladaja za 3,25 netto za dm2, ale tylko na przedmioty ktore mozna wirowac. aha, miedziowanie - ze wzgledu na charakter procesu niklowania, chromowania itp., przed uzyciem przedmiotu oczywiscie trawimy blache a pozniej miedziujemy. dla zainteresowanych moge podeslac wiecej info na maila. milego dnia.

_________________
gg 1725424

Sprzedam Garbuska...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 16:06 Odpowiedz z cytatem
Bober
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto




kojot napisał:
Aha a gdybyś chciał namiar na dobry zakład który się STARA i robi naprawde śliczne chromiki to daj znać i zakład nie należy jeszcze do najdroższych, znajduje się w Poznaniu


Mi możesz dać na priva - zawsze sie przyda - z góry dzięki.
Czy połaca sie chromować w takim zakładzie oryginalne kołpaki [kapsle], czy lepiej kupić nowe?

pozdrawiam.

_________________
gg: 2335907
http://www.gar-bus.prv.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 17:30 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Za kapsle możesz zapłacić około 150zł - 200zł za komplet , komplet też omżesz kupić za te pieniądze tylko nigdy nie made in... ale tylko Niemce w innym razie dużo lepiej położyć nowy chrom

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2004, 14:21 Odpowiedz z cytatem
Plewka
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 01 Lis 2003
Posty: 1925
Skąd: Słupca
1961 VW Typ 1 1200




ja kapsle kupiłem za 20 zeta wyczyściłem i jest super
jeśli chodzi o malowanie blach przy silniku proponuję srebrną farbę termoodporną nie zchodzi bo ja mam nią pomalowane blachy i tłumik fajnie wygląda ale na pewno nie tak jak chrom oryginalny
a ten chrom w sprayu to badziewie też tym malowałem i poradzili mi żebym na to bezbarwny rzucił i...
...teraz wygląda jak siwo srebrny a miał być piękny błyszczący, błyszczał się ale około tydzień po pomalowaniu

_________________
VW1200 '61
VW Bus '77
VW1302 '72 (odjechał do Szwajcarii)
VW1300 '73 - wraca do życia
VW1300 '81 R.I.P.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2004, 21:33 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Jesli chodzi o silnik, to raczej lepiej ciemne i matowe kolory. W kazdym razie nie chrom
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2004, 22:53 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




ja prowizoryczne malowanie urzadzilem sobie w tym tygodniu, srebrzanka oraz termododporna fasrba do zaciskow hamulcowych (powinno zdac egzamin) Jeszcze dziela nie skonczylem ale jest o wiele lepiej niz bylo Razz Tylko dzisiaj zauwazylem ze mi sie lekko po blotniko psiklo (przez ten nieznosny wicherek)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Chromowanie
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group