Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Gaźnik - modyfikacje Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gaźnik - modyfikacje
PostWysłany: 25 Czerwca 2004, 18:10 Odpowiedz z cytatem
Kwinto
Newbie

 
Dołączył: 23 Cze 2004
Posty: 8
Skąd: Lublin




Witam wszystkich!
W związku z brakiem funduszy chodzi mi po głowie przeróbka gaźnika dwuprzelotowego np. od poloneza tak aby dwie gardziele otwierały się równocześnie i zeby kazda gardziel zasilala jeden cylinder czyli potzebne beda dwa taki gaźniki. Co wy na to?Mozna by w ten sposób zastapic drogie gaźniki (weber idf i dellorto drla) i zaoszczedzic około 2000pln!!??
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Czerwca 2004, 18:13 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




w tej kwestii nie bedę się wypowiadał ale już chyba przewiduje odpowiedzi dago i qubka Laughing Laughing

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Re: Gaźnik - modyfikacje
PostWysłany: 25 Czerwca 2004, 18:56 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




[quote="Kwinto"]Witam wszystkich!
W związku z brakiem funduszy chodzi mi po głowie przeróbka gaźnika dwuprzelotowego np. od poloneza tak aby dwie gardziele otwierały się równocześnie i zeby kazda gardziel zasilala jeden cylinder czyli potzebne beda dwa taki gaźniki. Co wy na to?Mozna by w ten sposób zastapic drogie gaźniki (weber idf i dellorto drla) i zaoszczedzic około 2000pln!!??

Hmmm
Jednaj chyba musisz bardziej uscislic co dokladnie chcesz zrobic ???
Chcesz miec jeden gaznior dwugardzielowy tak jak np kity z pojedynczym weberem lub delloro posrodku ??
Czy raczej wstawic dwa gazniki dwugardzielowe zamiat Dellorto DRLA czy webero IDF

Pierwsza opcja wyglada tak : Zawsze to troche lepsze napelnianie cylindrow niz przy jednym jednogardzielowym gazniku ale nie zlikwidujesz glownej wady tego systemu czyli dluuuugiego i pokreconego jak paragraf kolektora.
Druga sprawa to nie wiem jak sobie wyobrazasz zbudowanie kolektora do czegos takiego ??? Rzezba bedzie poprostu nieziemska
Pamietaj ze dolot to zajebiscie czuly punkt silnika NA i wszysko jest tam wyliczone (zjawiska falowe , dlugosc itd)
IMO Strasznie duzo roboty, kombinowania a efekt moze byc gorszy niz serji.

Opcja druga dla mnie bedziej realna ale szczerze powiem: Musisz to naprawde przemyslec bo mysle ze ostatecznie koszt bedzie jakies 30 % wiekszy niz 36 IDF
Nie bardzo kojaze gaznik od poloneza o ktorym mowisz ?? jest pionowy czy poziomy ?
Jesli jest "dwuprzelotowy" to rozumiem ze ma dwie gardziele z dwoma oddzielnymi wyjsciami na dole czy dwie przepustnice laczace sie na dole w jedna??
Tak czy inaczej musisz zrobic do tego kolektor (odpowiedni pomierzony, szczelny itd) Do tego jakies home made linkage ( straszna robota -przerabialem to ) Filtry itd.
Musisz zobaczyc czy si sie zmiesci miedzy sciana i obudowa wiatraka ( a moze sie nie zmiescic bo idf sa dosc waskie a i tak jest tam dosc ciasno.

Podsumowanie Smile IMO Ogromna robota i co najwazniejsze chyba pionierska ( wiedz bedziesz mial od cholery niespodzianek ) troche za duzo niewiadomych np czy wykonany kolektor bedzie mial odpowiednie paramery, gwarantuje ze kasa zaoszczedzona na gaznikach utonie w morzu pierdul ktore bedziesz mial do zrobienia.

Podaj co to za gaznik moze jaks fota ??

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Czerwca 2004, 19:05 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




hmmm jeszcze taka sugestia ode mnie?? to nie będzie paliło więcej niż zbiornik pomiesci Question

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Czerwca 2004, 22:59 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 808
Skąd: Sosnowiec




Moim zdaniem to nie jest nailepszy pomysł. Gaźnik poloneza jest opadowy dwu przelotowy. Oznacza to, że oba przeloty zasilają silnik jednocześnie i różnią się między sobą (przelot drugi jest często nazywany przyspieszającym i jego zadaniem jest dosilic silnik przy dużym obciążeniu i pewnych obrotach oraz nie posiada rozpylacza pomki przyspieszającej). Różnica ta sprawia, ze przeloty nie mogą pracować niezależnie. Mało tego gaźnik jest bardzo indywidualnym elementem każdego silnika. Ktoś poprostu to liczył. Garbowy silnik ma i nne obroty, inną wartość podcisnienia wytwarzanego przez tłoki, ma inne zapotrzebowanie na mieszanke. Gaźnik poprostu nie bedzie pasował.
Między gaźnikami w tych autach nie ma najmniejszego pokrewieństwa.
Objawem tego może być problem z biegiem jałowym, dziura w obrotach, problemy z rozruchem, nadmierne zuzycie paliwa, a policzenie tego wszystkiego to jest wyższa szkoła jazdy.
Dodam jeszcze, że gaźnik poloneza nie jest szczytem osiągnięć inzynierji, inaczej mówiąc jest kiepski.
Mc Giever to może by tu coś poradził.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Czerwca 2004, 16:09 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




kojot napisał:
w tej kwestii nie bedę się wypowiadał ale już chyba przewiduje odpowiedzi dago i qubka Laughing Laughing

No właśnie - i takie też jest moje zdanie na temat. Nie czaje o co w ogóle lata przy takich przeszczepach - przeciez garbowe części sa tak fajne,charakterystyczne i niepowtarzalne ze po co je czymkolwiek zastępować - o kwestiach technicznych nie wspomnę - patrz post Glowy.
Po mojemu to hulać nie będzie,a przynajmniej na pewno nie tak jabyś sobie tego życzył.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 26 Czerwca 2004, 21:50 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ja tez uwazam, ze to bez sensu.
Troche powtorze to co juz bylo:
-gaznik Poloneza ma nieodpowiednia konstrukcje
-gaznik Poloneza jest w ogole do doopy, wsadzac takie cos, zeby poprawic osiagi? Very Happy
A teraz dorzuce troche argumentow:
W cenie zestawu DRLA/IDF koszt samoch gaznikow gra bardzo mala role. Znajdowali juz ludzie same gazniki i mysleli ze sa w domu. A to niestety nie. Wiekszosc kosztow stanowia:
Kolektory i ciegna, ktore mozna dorobic, ale sa na tyle skomplikowane, ze w praktyce okazuje sie to drozsze niz kupienie gotowych produktow, a w dodatku bardzo niepewne.
Przerobka i regeneracja samych gaznikow. Nawet majac pare weberow przed soba, nie zalozysz ich do Garba. Musza miec odpowiednie do danego silnika gardziele i dysze. Musza miec sprawne membrany i uszczelki. To wszystko jest drogie. A jasli dostosowanie odpowiednich gaznikow wymaga zachodu, to co dopiero dostosowanie takich, ktorych konstrukcja jest zupelnie inna? Pomijam juz to, co powiedzial Glowa, ze nieodpowiednia. Teorytycznie mozna kombinowac z zastosowaniem takiego pojedynczego gaznika, w miejsce seryjnego. Sa takie konstrukcje. Oczywiscie nie wykozystuja one gaznika od Poloneza, bo maja usprawnic, a nie popsuc silnik Wink . Sa to progresywne gazniki typu weber DCNF bodajze. Ale przy takich konstrukcjach nie unikasz problemu z dlugim kolektorem. Sa one w Polsce drogie. Nie daja zbyt dobrych osiagow. Trudno je tak ustawic, zeby uniknac dziur w obrotach. Generalnie nietanie i nie dajace zbyt dobrych efektow rozwiazanie.
Wydaje mie sie ze probujesz wywazyc otarte drzwi. W tuningu Garba juz prawie wszystko zostalo przebadane i sprawdzone. Nie ma drog na skroty. Wiem ze kombinowanie lezy w polskim charakterze, ale w ten sposob tylko zmarnujesz czas i pieniadze.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 10:44 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




Ja miałem w Ladzie dwugardzielowego Webera i był ciulowy. Mimo wielu regulacji (w tym na przyrządach) nie trzymał obrotów,miał "dziury" w obrotach,auto gasło,szwankowało odciecie dopływu paliwa - o tym że palił na nim jak szalony to chyba dodawać nie musze (12l.). Poza tym ciekło z niego chociaz wcale szczególnie wyeksploatowany nie był - gaznik poloneza jest konstrukcyjnie podobny - z reszta tak jak wiekszosc gazników aut z demo-ludów. Moim zdaniem to nie wypali - a na podkrecaniu silniczka to chyba oszczędzac nie nalezy bo mozna chyba żałowac potem gorzko tych oszczedności - widziałem takie przypadki spaszczenia silniczka garbowego poprzez amatorskie przeróbki.
Takie jest moje zdanie choć oczywscie moge sie mylić.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 16:57 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 808
Skąd: Sosnowiec




Sądze, że w ogólności zakładanie gaznika z jakiego kolwiek innego silnika nie ma żadnego senu. Gaźnik to bardzo indywidualny element silnika i jest projektowany do zasilania tylko tego jednego silnika.
Wydaje mi się, jak już to prędzej z wtryskiem mozna kombinować (choc wcale nie łatwiej). Moznaby bowiedzieć że wtrysk jest bardziej uniwersalny (od strony mechanicznej i może elektronicznej, zaś program znów jest bardzo indywidualną cząścią układu dla każdecho silnika).
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 18:15 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Glowa napisał:
Sądze, że w ogólności zakładanie gaznika z jakiego kolwiek innego silnika nie ma żadnego senu. Gaźnik to bardzo indywidualny element silnika i jest projektowany do zasilania tylko tego jednego silnika.


Tu sie akurat mylisz. Wszystkie gazniki, ktore wsadza sie do Garbow, sa "od jakiegos samochodu" i to raczej nie jednego. Byly montowane w roznych modelach. To jest cakiem normalne. Moze tak jak mowisz jest w przypadku prostych, tanich gazniczkow, ale te "z gornej polki" sa dosc uniwersalne. Oczywiscie do kazdego silnika trzeba je odpowiednio ustawic.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 20:36 Odpowiedz z cytatem
jacke
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 371
1967 VW Typ 1 1200




Niestety na garbusie nie zaoszczędzisz i dobrze . A z tymi elementami do gazników webera to prawda kupiłem same gażniki i cieszyłem się że najważniejsze juz mam jak przyszło do zapłaty za kolektory filtry i linki to mi isę słabo zrobiło ,ale je kupiłem .CO SIE NIE ROBI DLA GARBA Very Happy
A skonstruowanie systemu linek to naprawdę nie jest takie banalne tam są sworznie kulowe miniaturki ,jeśli załoł by sie produkcją masową to wtedy może by się opłacało.A tak w ogóle to garbus nie musi za wszelką cenę być wyścigówką .
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 23:00 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




jacke napisał:
Niestety na garbusie nie zaoszczędzisz i dobrze . A z tymi elementami do gazników webera to prawda kupiłem same gażniki i cieszyłem się że najważniejsze juz mam jak przyszło do zapłaty za kolektory filtry i linki to mi isę słabo zrobiło ,ale je kupiłem .CO SIE NIE ROBI DLA GARBA Very Happy

Prawda prawda Very Happy


A skonstruowanie systemu linek to naprawdę nie jest takie banalne tam są sworznie kulowe miniaturki ,jeśli załoł by sie produkcją masową to wtedy może by się opłacało.

No wlasnie i do tego jeszcze prawy i lewy gwint czeso metryczny na podstawie 6 katnego patyka Masakra.
Robilem to w zeszlym roku i nigdy wiecej

A tak w ogóle to garbus nie musi za wszelką cenę być wyścigówką .


No niby nie musi ale milo by bylo zeby byl Twisted Evil
P.S A majstrujesz cos przy swoim silniczku ???Sory jesli gdzies przeoczylem

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Czerwca 2004, 23:26 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 808
Skąd: Sosnowiec




To prawda, że w wielu samochodach były montowane gaźniki Solexa a co zatym idzie były one podobne do garbatych. Jednak nie jest prawdą że są one identyczne i uniwersalne! Różnią się one szczegółami konstrukcyinimi mimo, że z wyglądu są podobne. Niekiedy różnią się tylko dyszami, średnicami zwężki gardzieli a niekiedy są to rużnice dosyć znaczne.
Nie jest to kwestia tylko regulacji. Bardzo żadko się zdarza żeby dwa różne silniki miały ten sam typ gaźnika.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Czerwca 2004, 23:22 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Glowa napisał:
To prawda, że w wielu samochodach były montowane gaźniki Solexa a co zatym idzie były one podobne do garbatych. Jednak nie jest prawdą że są one identyczne i uniwersalne! Różnią się one szczegółami konstrukcyinimi mimo, że z wyglądu są podobne. Niekiedy różnią się tylko dyszami, średnicami zwężki gardzieli a niekiedy są to rużnice dosyć znaczne. Nie jest to kwestia tylko regulacji. Bardzo żadko się zdarza żeby dwa różne silniki miały ten sam typ gaźnika.


Glowa, ja zdaje sobie sprawe ze jak cos ma solexa to nie znaczy ze musi to byc taki sam gaznik jak w Garbusie. Na swiecie jest (bylo) wzglednie niewiele firm produkujacych gazniki (nie liczac licencji) i gazniki kazdej z tych firm byly w dziesiatkach modeli samochodow, co kompletnie nic nie znaczy, bo kazda z tych firm robila wiele modeli gaznikow.
Ale z drugiej strony naprawde nie jest rzadkoscia, zeby ten sam model gaznika byl stosowany w roznych silnikach. Tak samo jak to, ze w jednym silniku byly stosowane gazniki roznych firm. Co wiecej, powiedzialbym ze to sie zdarza nawet czesto. Wez sobie tabele i zobaczysz, ze przy danym modelu gaznika jest zazwyczaj kilka marek i modeli samochodow. A w wypadku tych bardziej skomplikowanych, dwugardzielowych modeli, bylo to wlasciwie regula. Bo niby po co projektowac rozne gazniki do roznych samochodow? Jesli chodzi o tuning Garbusa, to zaden z uzywanych do tego gaznikow nie byl projektowany do Garbusa tylko i wylacznie. Zreszta uzywanych w sportowych samochodach gaznikow bylo po prostu kilka modeli na krzyż.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Czerwca 2004, 20:11 Odpowiedz z cytatem
dago
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 1782
Skąd: Dębica




W ogłoszeniach na garbomanii jest do sprzedania podwójny Solex-to chyba lepsze rozwiazanie od takich innowacyjnych przeróbek.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Gaźnik - modyfikacje
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group