Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Odchudzanie garbusa Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 09:34 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Te zdjecia sa klimatyczne:
1979 r


_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 10:22 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




wracając do odchudzania to klatka nie jest tak ciężka. Klatki które mamy w ofercie Ron Lummus z USA, chromoly z homologacją FIA do odajrze 8 na ćwiartke to waga rzedu 23kg. taka sama klatka typowa stalowa to waga około 45kg z tymi samymi homologacjami.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:02 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Zielony TYKA napisał:
wracając do odchudzania to klatka nie jest tak ciężka. Klatki które mamy w ofercie Ron Lummus z USA, chromoly z homologacją FIA do odajrze 8 na ćwiartke to waga rzedu 23kg. taka sama klatka typowa stalowa to waga około 45kg z tymi samymi homologacjami.


Ta: http://www.vwspeedshop.com/store/product.php?productid=16494&cat=0&page=1 ?
Tylko 23 kilo?!
To mniej niz ja powinienem schodnac.
Fajna jest

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:08 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
Zielony TYKA napisał:
wracając do odchudzania to klatka nie jest tak ciężka. Klatki które mamy w ofercie Ron Lummus z USA, chromoly z homologacją FIA do odajrze 8 na ćwiartke to waga rzedu 23kg. taka sama klatka typowa stalowa to waga około 45kg z tymi samymi homologacjami.


Ta: http://www.vwspeedshop.com/store/product.php?productid=16494&cat=0&page=1 ?
Tylko 23 kilo?!
To mniej niz ja powinienem schodnac.
Fajna jest


Cena juz nie fajna £1095 Smile
I jeszcze trzeba by schudnac zeby zrownowazyc .....

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:09 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




650 funtow. 1095 to z montarzem
2800 zl to nie wiem czy jest duzo

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:12 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
650 funtow. 1095 to z montarzem
2800 zl to nie wiem czy jest duzo


Hmm no w sumie tak, caly czas mam jeszcze takie przeblyski jak kiedys kupowalem Warhammery i funt byl po 7,50 zl Razz

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:17 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Barzant napisał:
qubek napisał:
650 funtow. 1095 to z montarzem
2800 zl to nie wiem czy jest duzo


Hmm no w sumie tak, caly czas mam jeszcze takie przeblyski jak kiedys kupowalem Warhammery i funt byl po 7,50 zl Razz


Fajne masz przebłyski. Zawsze przebłysk w twojej czaszce był specyficzny

Oczy ważki. jegikjam.

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 11:27 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




klatka przychodzi do docięcia i powyginania w niektorych miejscach. Wszystko zalezy jak sie ja chce mocować.
można zrobić przykręcaną ale to bez sensu.
troche się zchoodzi przy montarzu i trzeba wiedzieć co sie robi Very Happy

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 12:39 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




O, w to ze zainstalowanie nawet najlepszego zestawu to sporo przerobek i zabawy to ja nie watpie.
Ciekawe jaki bylby koszt materialow teraz, gdyby chciec zrobic samemu od podstaw? W Polsce i dzisiaj?
Tylko nie rur od kaloryferow ani takich ktore sa wystarczajaco mocne, ale waza pinć ton.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 13:34 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Kuba nie prob jest to zrobić samemu bo taka klatka to dość rioste urządzenie jak się wie gdzie mają być zastrzaly itp (ale to w przepisach FIA jest wiec no problem). Najrtudniejsze i najdroższe było by dostać homologacje do takiej klatki samoróbki.

a rury chromoli też da rade skombinować
nie wiem jakie sa tego koszty ale mysle ze w rezultacie wyszło by troche tnaiej nie licząc czyjejs robocizny.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 13:38 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ja wiem ze sie da zrobic samemu (choc nie twierdze ze to takie strasznie proste, no i trzeba miec dostep do gietarki) i wiem ze mozna gdzies kupic material, tylko nie wiem ile on kosztuje.
Glowny problem w tym, czy roznica w cenie materialow a gotowej klatki jest wystarczajaca, zeby sie zabierac za robote. Czas to pieniadz.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 13:52 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2791
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




qubek napisał:
Glowny problem w tym, czy roznica w cenie materialow a gotowej klatki jest wystarczajaca, zeby sie zabierac za robote. Czas to pieniadz.


dokładnie.

sam sprzet to najmniejszy problem bo niektórzy maja znajomych z giętarkami Very Happy i innym potrzebnym sprzętem.
ale czas...
jak juz pisałem pewnie wszystko by wyszło "ciut" taniej.
ale tak czy tak nawet w przypadku zakupu tej klatki jest potrzeban giętarka i spawarka Smile bo i tak trzeba już na wpół gotową klatkę podocinac i dogiąć do własnych potrzeb a raczej potrzeb garba.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 14:55 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Sprawdzic cene to nie kłopot sam mam dostawce co zajmuje sie wyginaniem z rur i profili róznych.

jakie fi ma taka rura ? Waga rozumiem 45 kg ...

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 17:41 Odpowiedz z cytatem
karol
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 802




nie kazda rura sie nada. na klatke rury musza byc bezszwowe i giete na zimno. srednice i grubosci w zalaczniku J.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 18 Kwietnia 2008, 22:53 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




[quote="Barzant"]
qubek napisał:
650 funtow. 1095 to z montarzem
2800 zl to nie wiem czy jest duzo


W isocie to nie jest wygorwana cena. Czasy kiedy w Polsce wykonywalo sie uslugi za przyslowiowa "flache" niestety sie (a moze na szczecie...) juz skonczyly. Przy jednostkowym wykonaniu takiej klatki trzeba przewidziec spory naddatek materialu, proby, przymiarki, slowem prototypiarstwo, a to niestety czas i koszty. Oczywiscie w dobie CAD/CAM mozna zaprojektowac taka klatke optymalizujac koszty produkcji - zuzycie materialu, ale to tez przeciez kosztuje. Tak wykonana klatka bedzie napewno drozsza niz te 650 funtow. Pewnie 10 juz bedzie konkurencyjna cenowo, ale czy znajda sie klienci? Ja sam wykonywalem palaki przciwkapotażowe i mimo prostoty trzeba bylo na to 20 metrow rury, bo 10 poszlo w zlom. Nie chcieli mi tego wygiac spece od budowy klatek, ram rowerowych i inni. Potem apawanie metoda TIG. Poprawki na samochodzie, poprawa geometrii, zabawa jak sie patrzy... Ja jestem zwolennikiem wykonywania jak najwiekszej ilosci czasci samodzielnie, ale w przypadku klatki bym nie kombinowal - po prostu to sie nie oplaca. Wykonalne jest, zalacznik "J" definiuje prawie wszystko i mimo wykonania takiej klatki wg wytycznych nie otrzymuje sie przeciez automatycznie homologacji, co rowniez jest argumentem zeby kupic gotowca.

MB

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Odchudzanie garbusa
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group