Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> 4 drzwiowy Garbo... uda sie ? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 13:35 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




na upartego mozna by odciąc pionowa linią blache tuż za końcem szyby bocznej tylnej (to gdzie jest wlot bądx wcześniej go jeszcze nie było) ale wtedy do dyspozycji na zawiasy pozostaje około 30cm (tak na oko) więc drzwi uwzględniając ich mase nie wiem na jak długą mete byłyby pasowne i nie byłoby z nimi problemów, wiadomo jak isę to mówi "blacha pracuje" fakt można powspawywac mase wzmocnień i innych stelazy grubych blach ale wtedy masa auta będzie bardzo duża, ponadto idealne dopasowanie drzwi mogłoby być problemem, no i jeszcze jedno ale, co z ryglami i zamkami drzwi Question umieściłbyś je na podłodze tak aby wchodziły w progi Question czy gdzieś w dach Question jakoś te drzwi trzeba zamykac, projekt niby banalny ale jest dużo mankamentów i przeciwwskazań i problemów które na pierwszy rzut oka sa do przetrawienia, ale w rzeczywistości mogą przysporzyć wielu niechcianych skutków.

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 15:13 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Macie racje co do zawiasow Smile , zbyt malo miejsca co spowodowalo by niestabilnosci i zapewne odksztalcenia itp. Wiec powoli plany ulegaja zmianie, drzwi beda sie otwierac tak jak przednie. Bylyby wyciete tak jak pisal kolega, "tuz za koncem szyby bocznej tylnej" a nastepnie w dol w zdluz ksztaltu nadkola. Jakby zostawic srodkowy slupek tam gdzie jest to byloby wystarczaja miejsca na zawiasy.Umieszczone bylby na wysokosci przednich zawiasow drzwi oraz otwieralyby sie tak samo szeroko.Uwazam ze niebyloby wtedy problemu z wejsciem pasazerow.
Co do klamek to myslelismy aby ich niewstawiac "na widoku". Efekt bylby taki ze na pierwszy rzut oka niebyloby widac ze jest druga para drzwi. Wstawili bysmy centralny zamek do obu par drzwi z osobnym przyciskiem na otwarcie tylnych drzwi.Poprostu po nacisnieciu "guziczka" tylne drzwi lekko by odchylaly od budy a wtedy pociagajac mozna spoko otworzyc i wsiasc. Z zawodu jestem elektornikiem wiec taki uklad ma szanse realizacji (oczywiscie nawiazuje tylko do centralnego).
Dajcie czas na szkic, a miedzy czasie chetnie poczytamy wiecej postow apropo mozliwych rozwiazan...

Pozdrawiam z nowa fotka w profilu Partyman
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 15:27 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Norbert napisał:
Macie racje co do zawiasow Smile , zbyt malo miejsca co spowodowalo by niestabilnosci i zapewne odksztalcenia itp.
wiadoma sprawa chyba wszyscy się z tym zgodzą

Norbert napisał:
Wiec powoli plany ulegaja zmianie, drzwi beda sie otwierac tak jak przednie. Bylyby wyciete tak jak pisal kolega, "tuz za koncem szyby bocznej tylnej" a nastepnie w dol w zdluz ksztaltu nadkola.
przy takiej opcji wtedy nie ma sensu tak ciąć boku tylko do końca po sam koniec do samego skosu, ładniej by już wygladało

Norbert napisał:
Jakby zostawic srodkowy slupek tam gdzie jest to byloby wystarczaja miejsca na zawiasy.Umieszczone bylby na wysokosci przednich zawiasow drzwi oraz otwieralyby sie tak samo szeroko.Uwazam ze niebyloby wtedy problemu z wejsciem pasazerow.
na zawiasy miejsce byłoby napewno jednak standardowy słupek musiałby być w jakiś sposób wzmocniony, seryjny mógłby okazać się zbyt lichy, wejście może byłoby łatwiejsze może nie napewno drzwi nie byłyby jednymi z tych które do dużych należą

Norbert napisał:
Co do klamek to myslelismy aby ich niewstawiac "na widoku". Efekt bylby taki ze na pierwszy rzut oka niebyloby widac ze jest druga para drzwi. Wstawili bysmy centralny zamek do obu par drzwi z osobnym przyciskiem na otwarcie tylnych drzwi.Poprostu po nacisnieciu "guziczka" tylne drzwi lekko by odchylaly od budy a wtedy pociagajac mozna spoko otworzyc i wsiasc. Z zawodu jestem elektornikiem wiec taki uklad ma szanse realizacji (oczywiscie nawiazuje tylko do centralnego).
ta kwestia jest juz najmniej wrażliwym tematem - w ten sposób mógłbyś dośc sprytnie ukryć istnienie owych drzwi[/quote]



nie mniej jednak uważam iż gdyby była możliwośc wyeliminowania słupka i zamontowania drzwi na wiatrołapa efekt byłby napewno dużo ciekawszy, wydaje mi się że na upartego jest to do wykonania, bo w zasadzie nie ma rzeczy niemozliwych, i to wykonania nie ingerując w wygląd zewnętrzny bryły pojazdu, tyle tylko że sa to koszty rzedu ładnych tysięcy żł.

co do zawiasu na wiatrołapa - dałoby rade i tak, napewno kazy wie jak wygląda w drzwiach odbojnica, która zapobiega zbyt szerokiemu otwarciu się drzwi, na zasadzie takiego ramienia łamanego można by skonstruwać zawias i wtedy bok może być wycięty cały z trójkątem nie zaraz za szybą, efekt napewno lepszy, tylko te nieszczęsne zamykanie wtedy, no ale pomyślec nie zaszkodzi, pozdrawiam

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 16:02 Odpowiedz z cytatem
Ania
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 27 Paź 2003
Posty: 881
Skąd: Oborniki Wlkp / Poznań





Bez przedłużania też się da
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 17:44 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ueee, ale zgrabna linia dachy :/
Pamietajcie ze zarowno zamki, jak i zawiasy sluza nie tylko do umozliwienia otworzenia drzwi oraz utrzymania ich w pozycji zamknietej, ale tez przenosza naprezenia nadwozia. Karoseria z wyjetymi drzwiami jest bez porownania bardziej wiotka. Zobaczcie na zdjecia ze starych crash testow, takich pogladowych, gdzie drzwi sa wyjete, zeby latwiej mozna bylo zobaczyc co sie dzieje ze manekinami. W poprzek otworu sa wtedy poprowadzone rury wzmacniajace. A i tak to nie jest to samo co normalnie, bo w razie wypadku rama nie zaprze sie o drzwi
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Lipca 2004, 19:54 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




sama w sobie cosik nie wyszła do końca a dodatkowo ten otwierany dach (który na fotce własnie jest otwarty) psuje efekt. ale tak na spokojnie się zastanawiając to.......aby to wszystko miało ręce i nogi i było BEZPIECZNE musiałoby chyba wyglądać jak WRC (klatka bezpieczeństwa) w tym przypadku coś typu klatki nośnej karoserii

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Grudnia 2004, 19:48 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Szkicu jeszcze niema, ale za to znalezlismy to...

http://www.hakkens.com/vwboxer/meetings/2003/badcamberg2003/50.htm

http://www.fastback-type3.com/DSCF0169_JPG_view.htm

http://www.fastback-type3.com/DSCF0168_JPG_view.htm

i co Wy na to ?

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 5 Grudnia 2004, 20:34 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




powiem tak ja osobiście bym łape utrącił za ovala no ale pomijając ten fakt Wink

ogólnie zrobione jest to dosć ładnie widać troche pracy i precyzji i jakiegoś mądrego pomyślunku tu przyznaje, ładnie popasowane brzei ładnie docięte szyby gdyby taki zszedł z taśmy napewno inaczej by się na to patrzyło, nie mniej jednak samo w sobie wykonane dośc z głową, ciekaw jestem tylko czy to normalnie jeździ na codzień czy tylko od święta żeby nie męczyć materiału i żeby się nie zgiał w pół

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Grudnia 2004, 21:34 Odpowiedz z cytatem
boro
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 26 Lut 2004
Posty: 378
Skąd: Wrocław




kojot - nie, zadna "prywatna" osoba nie wlozyla w to pracy. To jest (mowie serio) seryjnie produkowany VW. Tak jak "Hebmuller" czy "Karmann" to ten garb nazywa sie "Rometsch" - od kolesia wspolrpacujacego z VW przy produkcji. Wyszlo niewiele takich aut, ale byly produkowane w latach 1950-1953. Całkiem zgrabnie to wyglada jak na 4-drziowego garba. Rometsch to ten sam gosc, ktory zaprojektowal wspolnie z VW to "Coupe", ktore przedatawialem w jakims topicu tutaj. Z tym, ze tego 4-drzwiowca wyprodukowano w wiekszej ilosci. No i w wiekszosci przypadkow sluzylo jako taksowka.

Wiecej fotek?

http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1951%20VW-Rometsch%20Beetle%204dr%20Sedan%20f3q%20B&W.jpg

http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_1.jpg

http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_2.jpg

http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_4.jpg

http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_5.jpg

PS: Czasami ta stronka wisi, wiec troche cierpliwosci Very Happy

_________________
GG: 873826
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 00:34 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Czyli jednak ktos juz wpadl na ten pomysl i to seryjnie

Wiecie cio, poszukam takiego... moze przy odrobinie szczescia, cierpliwosci i kilku lat znajde, obojetnie jaki stan, odremontuje na cacy i tez z kogutem TAXI...

Pozdrawiam...

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 08:37 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4697
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




Surprised no prosze...o takiej wersji Garba to jeszcze nie słyszałem.Całe życie się człowiek uczy.Marta&Notbert- owocnych poszukiwań życzę Very Happy taki Garbik to niezły rarytasik Exclamation

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 11:10 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Dziekujemy, jak znajdziemy i odremontujemy to kazdy z Garbiarni ma na bank rundke 4 drzwiowym garbulkiem

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 14:25 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Rometsch to byla rzeczywiscie firma karoseryjna wspolpracujaca kiedys z Volkswagenem. Co prawda nie slyszalem o tym czterodrzwiowym modelu, ale bardzo mozliwe ze to ich (liniki mi nie chodza). Raczej nie bylo go wiecej niz Coupe, bo ta wersja (a wlasciwie dwie), mimo ze rzadka, jest dosc znana i jeszcze ich troche jezdzi. Ten czterodrzwiowy wydaje mi sie prototypem, ewentualnie jakas krotka, paraprototypowa seria.
Mi sie tam linia niezbyt podoba, widac ze to rzezba, choc trzeba przyznac ze sie starali i jak na cos takiego wyszlo w miare OK. Tez bym sie martwil sztywnoscia tego, jak Kojot. No i jest to robota doswiadczonej firmy karoseryjnej, nie ma co porownywac do sytuacji gdy za cos takiego chcialby sie zabierac amator.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 14:33 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Co do sztywności to wytrzyma napewno (pod warunkiem że nie przerdzewiał ) Przecież ma ramę ( czy płyte ? czy jak to zwał ) Wszelkie Buggy,Car-kity i tp. wynalazki są bardzo często tworzone na podwoziu garbusa.
Co do pomysłu to ciekawy.Tylko straszna kupa roboty ! Jak ma wyglądać przyzwoicie to sąsiad i butle nie wystarczą. Potrzeba dużo zdolności i solidnego zaplecza i kasy też trochę.Widziałem dużo różnych moto-wynalazków ale przeważająca część to prowizoryczne wydumki podobające się wyłącznie właścicielom.Tak że dobrze się zastanów zanim potniesz. Osobiście wolałbym ten czas i pieniądze wpakować w silniczek.
pzd
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Grudnia 2004, 14:35 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Ja nic niechce ciac... ja chce kupic taki oryginal jesli mi sie oczywiscie uda znalezc...

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

4 drzwiowy Garbo... uda sie ?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group