Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje -> Podróże i wyprawy ... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 28 Grudnia 2010, 12:34 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




qubek napisał:


Czyli ludzie, dla ktorych samochod starszyc niz 7 lat i niesluzbowy to masakra dla prawdziwych hardkorow.


Pewnie tak.
Ale dobrze że są jeszcze ludzie, co chce im się inaczej niż "kliknąć 'w ofertę biura podróży....
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Grudnia 2010, 15:05 Odpowiedz z cytatem
danon
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 1328
Skąd: Michałowo Grabinowo
1988 Škoda 110l




Oni tego busa nie zrobili przed wyjazdem tylko pomalowali, stąd problemy. Rozreklamowali wyprawę, będzie im łatwiej o sponsorów na następne i będą jeździć dalej, tak przynajmniej rozumuję i czytam o tym co piszą. Tam nawet na demotywatorach wylądowali.
A co do ciekawostek podróżniczych to u mnie to jest ostatnio numer jeden:
ZŁOMNIK
Zły samochód kupiłem, kurcze.

_________________
A jaki Ty masz pomysl na swoj samochod???
SHIFT TO DAF...YOU'LL NEVER SHIFT AGAIN
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 28 Grudnia 2010, 15:06 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




A co jest w twoim (jednym i drugim) zlego? Poza stanem technicznym Razz

Dafem dookola swiata? Brzmi niezle

Jesli Ci goscie o ktorych mowa reklamuja T3 jako niezwykly sposob na spedzenie wakacji... No coz, to chyba jeden z najpopularniejszych pojazdow uzywanych w tym celu, z tego co sie w lecie na drogach widzi. Ale prawda prawda, a marketing marketingiem.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Grudnia 2010, 07:44 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




Mój braciszek w wakacje zrobił sobie wycieczkę do Gruzji przez Turcję swoim T3 Syncro Pomaranczowym w towarzystwie dwóch T4... i jego spostrzeżenia z trasy:

Zimowe opony dobra rzecz na trudne warunki, błoto piasek itd (co prawda zużyły się mocno 10k przejechane)
Pilnować mechaników miejscowych
Gaz jest jak najbardziej dostępny


Autko pewnie warszawiacy kojarzą Smile

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Grudnia 2010, 12:10 Odpowiedz z cytatem
Bogdan
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2532
Skąd: Chełm woj.lubelskie
1981 VW Typ 1 mex




qubek napisał:

Czyli ludzie, dla ktorych samochod starszyc niz 7 lat i niesluzbowy to masakra dla prawdziwych hardkorow. Ogolnie rzecz biorac mozna by takich ludzi nazwac ignorantami. A przez ignorancje latwo sie wystawic na posmiewisko. No ale co tam. Podroze sa fajne, uj z tym kto co wie i kto jakie ma podejscie


Nawiązując do twojego stwierdzenia Ogladalismy z bratem ostatnio nastepnego dnia po imprezie Fani czterech kółek na Discovery po czym mój brat powiedział : "Ja to chyba sobie kupie jakiś zabytkowy samochód...taki 10 letni max...."
nie wiem czy powiedział to bo był na kacu czy po roku jezdzenia nowym autem (w dodatku sluzbowym) jego poprzeczka i spojrzenie na motoryzacje się podniosła tak wysoko....

_________________
PozdraVWiam
Bogdan
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Grudnia 2010, 12:31 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




Może o jedno zero się pomylił

Vide Pekin-Paris i zabytki tam śmigające

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Grudnia 2010, 12:37 Odpowiedz z cytatem
ADI
Marszałek Forum

 
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 8184
Skąd: Warszawa




cały czas moża kupić nową ładę 2017.
10-cio letnią możliwe,że też,choć to nie jest pewne.

_________________
Nieznośna lekkość butów
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 30 Grudnia 2010, 12:56 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




To już nie lepiej Nivę... tylko czy ona się łapie w miarach czasowych Confused

Jako Youngtimer to tak Laughing

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Lipca 2011, 14:53 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




http://www.stadobaranow.pl/?p=21049
http://www.stadobaranow.pl/?p=20962





_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Lipca 2011, 17:43 Odpowiedz z cytatem
Schackall
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 542
Skąd: Lublin




Uważam że jak się ma trochę oleju w głowie i umie się dłubać przy samochodzie to można wszystkim dojechać na koniec świata. Jestem obecnie na chorwacji i zgadnijcie czym tu dojechałem Razz Golf mk1 1979rok.(1400 km w jedną stronę) Na miejscu okazało się że zabytków typu jedynka jest tu od groma, garbusy stoją na poboczach, tylko lakier wypłowiał, ogólnie wara mi opada jakie samochody tutaj się po drogach poruszają. Co do gazu, fakt jest, ale kijowej jakości, samochód mi kicha prycha i co jakiś czas strzela, aż czasami mi się ciepło robi. Ogólnie żałuję że nie przyleciałem tu ogórkiem, może miałbym wtedy jak jakieś części przywieźć, ale wszystko przede mną, najpierw muszę skończyć jego remoncik, tylko jak tu klime wrzucić do Ogga ?

Pozdrawiam zapaleńców, poniżej kilka fot z wyprawy:P












i mój Fruwacz Smile


_________________
Top Quality Car Body Panels
www.tlocznia-blach.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 7 Sierpnia 2011, 21:15 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




http://dragonexpedition.blogspot.com/

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2011, 12:02 Odpowiedz z cytatem
Mario Szczecin
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1177
Skąd: Szczecin




witam!
coprawda zdjęć z podróży zbyt wielu nie mam a i problemy z wrzutem na forum fotek, jak zapewne niektórzy zauważyli mam, niemniej jednak pochwalić się garbatą wyprawą w tym wątku wypada.
tak więc w 2007 roku wybrałem się mają 1303-jką na klasycznym motorku 1,2 w trzy osoby na pokładzie w tzw podróż życia. Trasa częściowo autostradami wiodła ze Szczecina przez Niemcy, Belgię, Francję, Hiszpanię i Portugalię do Lizbony. Później na północ Hiszpanii do Vigo i Santiago de Compostella i powrót do Szczecina. Po drodze zwiedziliśmy Paryż, Salamankę, oczywiście Lizbonę bo to był cel podróży, Porto, Santiago de Compostella. Łącznie zrobiliśmy wówczas prawie 8 tys km. Trasę tak podzieliłem że dzinnie robiliśmy niewięcej jak 900 km a i tak było to dużo dla garbatego zwłaszcza w górzystych terenach pomiędzy Francją a Hiszpanią, gdzie w pełni załadowany garb na ponad 12-15% podjazdach miał spore problemy z pokonaniem wzniesień nawet na pierwszym biegu. Bywało tak ze zatrzymywałem się by nabrał oddechu i jechaliśmy dalej. Dodam może tyle że silnik miałem świeżo po profesjonalnym remoncie - dotarty rzecz jasna.
Po drodze nie ominęło nas kilka niespodzianek, drobnych usterek ale wszystko na miejscu udało się usunąć. Miałem w tylnym bagażniku podstawowe części i podzespoły oraz narzędzia. Na trasie do Lizbony kilkukrotnie zablokowała mi się linka sprzęgła i nie mogłem zmienić biegu - nie znam powodu szczerze powiedziawszy po dziś dzień, nigdy wcześniej i później po wyptrawie nie miałem takiej przypadłości. Końcówka linki za motylkiem haczyła o tą pionową blachę karoserii. W rezultacie wygiąłem nieco tą blachę i problem zniknął.
Po dotarciu na miejsce tzn na parking w centrum Lizbony (drogi diabelnie, ale to miała być chwilówka) przestał działać rozrusznik co utrudniło mi wyjazd z parkingu i podrożyło postój na nim. Zresztą z tą przypadłością garb borykał się do końca wyjazdu. Raz odpalał a raz na "pych". Po powrocie do kraju i rozebraniu rozrusznika okazało się że poluźniły się luty w środku. Poza tym wyskakiwało mi pióro z ramienia wycieraczki i na ostrych zakrętach lekko wylewało się paliwo z baku przez otwór, gdzie montuje się wskaźnik paliwa, co skutkowało tym, iż nasze ubrania przez całą podróż strasznie "pachniały" paliwem. Raz aż baliśmy się że nas wyrzucą z hotelu, bo woń z plecaków była straszna. Zabawy było co niemara.
Dzisiaj wspominam to z uśmiechem na twarzy i jest o czym wspominać i opowiadać znajomym przy stole, gdyż cała 3 tygodniowa podróż naprawdę przygodom życia. Jednak wiem ile stresu mnie wówczas kosztowała i nie jestem pewny czy dzisiaj odważyłbym się na coś takiego.
pozdr
Mario

dane:
samochód VW 1303 z silnikiem 1200
trasa około 8 tys km, w większości autostradami za wyjątkiem terenu Francji tutaj koszty przejazdu autostradami są tak duże że zrezygnowaliśmy z tego komfortu,
Szczecin - Liege (Belgia) - Paryż - Bayonne (Francja) - Salamanca (Hiszpania) - Lisbona - Porto (Portugalia) - Vigo - Santiago de Compostella (Hiszpania) - Bayonne - New Orlean (Francja) - Liege (Belgia) - Szczecin
koszt paliwa nie przekroczył wówczas 2 tys zł.

_________________
zielony VW 1303
Gryfgarb Szczecin
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 10 Listopada 2011, 12:27 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Fajnie. Rozrusznik to stala przypadlosc podrozowa. Akceptuje to, bo wole to niz co innego.
Dziwia mnie tylko te klopoty w Gorach. Nigdy nie mialem takiego problemu, choc tez zazwyczaj podrozoje z mocniejszymi silnikami.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2011, 13:13 Odpowiedz z cytatem
ks
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: wawa/dusseldorf




niestety nawet bardzo żwawe 1200 z kompletem pasażerów na pokładzie i bagazem dostaje zadyszki przy podjazdach pod wieksze wzniesienia... w sensie niedostatków momentu... wjechac sie da temperatury sie za bardzo nie nałapie ale jest to piłowanie na pierwszym, drugim biegu... na trójce to już niestety na zasadzie: prawa w podłogę a auto i tak zwalnia :/ czyli mordercza praktyka dla silnika...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 10 Listopada 2011, 13:37 Odpowiedz z cytatem
Karo
Marszałek Polny

 
Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 5884
Skąd: Warszawa/Kobyłka
1970 VW Typ 1 1300




Fajna podróż Smile cel Hiszpania mieliśmy w zanadrzu w tym roku, ale w końcu polecieliśmy za ocean. Co się odwlecze to nie uciecze mam nadzieję.

_________________
A oto mój wóz: http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=5
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Podróże i wyprawy ...
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 10  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group