Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> jak profesjonalnie obniżyć superbitla?
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jak profesjonalnie obniżyć superbitla?
PostWysłany: 15 Lipca 2004, 22:33 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




no... w zasadzie pytanie zawiera sie w temace, ale uściślę o co mi chodzi...
Całkiem zielony nie jestem i generalnie wiem, że dzwoni, ale nie bardzo wiem w którym kościele Razz
Rzecz w tym, że jak wymienię spręzynki na krótsze i sztywniejsze to powinienem tez wymienić amorki? jeśli tak to czy do 1302 da się dobrać jakieś i w ogóle jak to jest ze szczegółami ?

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Lipca 2004, 14:02 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




cytuje bo ktoś już to kiedyś napisał

Volkswagen Garbus w czasie całego okresu produkcji oferowany był z dwoma głównymi rodzajami przedniego zawieszenia. Większość wyprodukowanych modeli wyposażona była w zawieszenie z drążkami skrętnymi. Składa się ono z dwóch rur umieszczonych poprzecznie w stosunku do nadwozia samochodu, w którym znajdują się drążki skrętne (będące elementami sprężystymi) składające się z 8 lub 10 prętów. Na końcach drążków umieszczone są wahacze poprzeczne. Do wahaczy przymocowana jest zwrotnica. W samochodach produkowanych do 1965 roku połączona ona była z wahaczami za pomocą sworznia zwrotnicy, natomiast w późniejszych modelach elementami łączącymi były przeguby kuliste. Elementami tłumiącymi w tym rodzaju zawieszenia są amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Od sierpnia 1970 wraz z wprowadzeniem modelu 1302 zastosowano w przednim zawieszeniu zwrotnice goleniowe McPherson. Najczęściej wykonywaną modyfikacją przedniego zawieszenia jest jego obniżenie, które jest jednym z najbardziej charakterystycznych elementów samochodów California Look. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch elementów (Sway-A-Sway, nazwa pochodzi od firmy, która jako pierwsza rozpoczęła ich stosowanie) umożliwiających regulację położenia drążków skrętnych w zawieszeniu. W celu obniżenia zawieszenia należy rozciąć elementy rurowiska zawieszenia w środkowej części i wspawać elementy regulacyjne zarówno w górną jak i w dolną rurę. Można również kupić gotowe rurowisko z zainstalowaną regulacją płożenia drążków skrętnych. Regulacji wysokości zawieszenia w tym przypadku dokonuje się za pomocą śrub dociskowych i klocków oporowych. Jeżeli wykonuje się tylko obniżenie przedniego zawieszenia w celu zapewnienia poprawnej geometrii należy również zastosować specjalne podkładki, które umieszcza się pomiędzy dolną rurą a częścią nośną nadwozia. W przypadku zawieszenia w modelach z przed 1965 roku konieczne może być także obcięcie ograniczników skoku amortyzatorów. Wiąże się to jednak z niebezpieczeństwem uszkodzenia amortyzatorów. Można tego uniknąć poprzez przyspawanie tych ograniczników nieco wyżej. Wadą tego typu rozwiązania regulacji zawieszenia jest obniżenie komfortu jazdy z uwagi na zmniejszenie skoków amortyzatorów oraz bezpośrednia ingerencja w strukturę elementów zawieszenia. W przypadku obniżenia zawieszenia o więcej niż o 1-2 cale należy zastosować krótsze amortyzatory. Przy zastosowaniu elementów Sway-A-Sway można również podnieść zawieszenie na przykład przy wykonywaniu samochodu typu Baja. Alternatywnym rozwiązaniem jest zastosowanie zwrotnic z przesuniętymi w dół trzpieniami, za pomocą, których zwrotnica łączy się z przegubami kulistymi. Dostępne są zwrotnice zarówno do zastosowania z hamulcami tarczowymi jak i bębnowymi. Zaletą tego rozwiązania jest fakt iż nie traci się nic z komfortu jazdy jak również brak ingerencji w strukturę elementów zawieszenia. Jednakże nie ma tutaj żadnej możliwości regulacji wysokości zawieszenia, a także oś koła jest bliżej błotnika przez co może występować obcieranie opony o błotnik podczas jazdy po nierównościach. Jeżeli w samochodzie jest zawieszenie na kolumnach McPhersona najprostszym sposobem obniżenia zawieszenia jest obcięcie sprężyn. Powoduje to jednak obniżenie komfortu jazdy. Można również dopasować krótsze kolumny McPhersona. można zastosować kolumny od samochodu VW Golf GTI w przypadku posiadania samochodu z później produkowaną wersją zawieszenia z podporami kolumny mocowanymi za pomocą dwóch śrub. Jeżeli decydujemy się na obniżenie zawieszenia musimy liczyć się z obniżeniem komfortu jazdy oraz problemami z uzyskaniem prawidłowej geometrii zawieszenia a także gorszą sterownością samochodu.

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

jak profesjonalnie obniżyć superbitla?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group