Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy -> Czy w Polsce da się zrobić tanio kapitalny remont garbusa ? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 12:13 Odpowiedz z cytatem
MagnusMM
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1935
Skąd: Warszawa




Łysy napisał:
Co to znaczy "sól odpada"? czyli ze auto nie bedzie miało kontaktu z naszymi srodkami "anty snegowymi"? To trzeba coś spieprzyć zeby coś wyszło w takich warunkach, albo na czyms zaoszczedzić.


Dobra inaczej. Wszystko jest zabezpieczone na luks, tylko np. ja nie będę śmigał autkiem.

_________________
MagnusMM
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 15:39 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2427
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Łysy napisał:
Jednak koszt materiałow to mniejsza czesc kosztów - droga jest robocizna, chcąc przygotować dobrze auto pod lakier schodzi sie od ciula roboczogodzin*, sam lakier, ile sie kładzie? pół godziny?


Malowanie to nie tylko koszt materiałów i robocizny w sensie czasu . Pomieszczenie , wentylacja ,ogrzewanie ,sprężarka , prąd ,szlifierki , pistolety ,filtry, ubranko ochronne,maseczki i milion różnych innych bzdetów- sretów które z nieba nie spadają - a kosztują . A jeszcze legalnie działająca lakiernia to do cholery różnych atestów,dopuszczeń ,pozwoleń itd itp - też za darmo nie dają . Jeszcze tak oczywista sprawa jak zusy i podatki . Na to wszystko trzeba zarobić - to składa się na tzw roboczogodzinę.
I tak jest z większością wszelkiej maści działalności gospodarczej.
Kiedyś też się wkurzałem jak mi przychodziło płacić za różne usługi . Jak sam posmakowałem to zrozumiałem .
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 15:43 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Tak oczywiscie, nawet wsponiałem o tym ze osobiscie maluje w garazu sprezarką która nadaje sie do pompowania opon Smile

Ze wsponianych przez Ciebie względów, niektórzy sposród "lepaków" garazowych sa wstanie zrobić coś znacznie taniej i mimo "niesprzyjajacych" warunków sa w stanie to robić dobrze. Osobiscie u takich zazwyczaj coś robiłem. Skończy sie to w momencie kiedy bedze mozna kupic tylko lakiery wodne

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 15:45 Odpowiedz z cytatem
MagnusMM
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1935
Skąd: Warszawa




Łysy napisał:
warunków sa w stanie to robić dobrze.


Nie chce Mi się wierzyć, ...... na jak długo?? Po jakim czasie wyjdą burchle i bąble??

_________________
MagnusMM
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 15:51 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
(...) Skończy sie to w momencie kiedy bedze mozna kupic tylko lakiery wodne


Grrrrwwwrrrrr, nawet mi nie przypominaj Evil or Very Mad

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 15:57 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Magnus - nie chcesz to nie wierz:P nie na wierze sie to jednak opiera, tylko na doswiadczeniu. Widziałem zle pomalowane samochodyw doinwestowanej komorze i super w garazu. Kwestia przyłożenia sie do tematu. Z tym ze w komorze jest, napewno przyjemniej i łatwiej malować*

A jakie wrunki Twoim zdaniem trzeba spełnić zeby nie wyszły burchle i bąble?

Quba, seryjne samochody, sa malowane wodnymi od dawna.


*)łatwiej osiagnac sprzyjajace warynki typu zapylenie, wentylacja i temperatura

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 16:01 Odpowiedz z cytatem
MagnusMM
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1935
Skąd: Warszawa




Łysy napisał:
Magnus - nie chcesz to nie wierz:P nie na wierze sie to jednak opiera, tylko na doswiadczeniu. Widziałem zle pomalowane samochodyw doinwestowanej komorze i super w garazu. Kwestia przyłożenia sie do tematu. Z tym ze w komorze jest, napewno przyjemniej i łatwiej malować*

A jakie wrunki Twoim zdaniem trzeba spełnić zeby nie wyszły burchle i bąble?

Quba, seryjne samochody, sa malowane wodnymi od dawna.


*)łatwiej osiagnac sprzyjajace warynki typu zapylenie, wentylacja i temperatura


Dobra, inaczej ...... cofam, najważniejsze jest przygotowanie pod lakier, a do tego nie potrzebna jest profesjonalna kabina itd.

_________________
MagnusMM
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 16:04 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
Quba, seryjne samochody, sa malowane wodnymi od dawna.


I czyz nie dlatego znowu gnija, choc w latach 90tych wydawalo sie, ze sobie z tym problemem wielu producentow poradzilo?

Porownaj np cienkociento i wspolczesne mazdy albo fordy

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 16:09 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2427
Skąd: Dąbrowa Górnicza




MagnusMM napisał:
Łysy napisał:
warunków sa w stanie to robić dobrze.


Nie chce Mi się wierzyć, ...... na jak długo?? Po jakim czasie wyjdą burchle i bąble??


A tu to bym się zgodził z Łysym.
Da się to zrobić dobrze w przeciętnie suchym i czystym pomieszczeniu.
Ponadto ktoś robiący to "na dziko" nie ponosi sporej części kosztów których nie da się ominąć w "legalu". Teoretycznie może poświęcić temu więcej czasu - i też zarobić .Więc- paradoksalnie- może to zrobić nawet lepiej. Oczywiście reguły nijakiej niema.
Nigdy nie malowałem moich "złomków" u "lakiernika".Przygotowywałem sam. .Do samego "pryśnięcia" wołałem kumpla ,bo chociaż wiem o co chodzi, to nie mam do tego "ręki" . I trzymało się po kilkanaście lat , i to często na okrągło "pod chmurką" Oczywiście poziom był jednak inny- dobrze położony lakier tzw renowacyjny -jak się błyszczało i nie było "śliwków" to był sukces. Teraz jest pod tym względem lepiej- są dostępne materiały o których kiedyś nie było nawet jak pomarzyć.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 17:25 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




qubek napisał:
Łysy napisał:
Quba, seryjne samochody, sa malowane wodnymi od dawna.


I czyz nie dlatego znowu gnija, choc w latach 90tych wydawalo sie, ze sobie z tym problemem wielu producentow poradzilo?

Porownaj np cienkociento i wspolczesne mazdy albo fordy


cinqucento z nieznanych powodów nie gnija wogóle Shocked w przeciwnienstwie np do uno robionychj w tej samej fabryce, gnijacych przeraźliwie. Regół nie ma Z tego co wiem FORD własnie jako pierwszy producent wprowadził lakiery wodne. Aczkolwiek mysle ze gnicie samochodów nie ma nic wspolnego ze zastosowano lakiery wodne (to jednak rozcieńcza sie woda destylowana a nie kranówą), jednak moge sie mylić, nastepnym razem sie dopytam mojego mastera lakiernictwa Cool

co do reszty, to ciesze sie ze udało nam sie zgodzić co do pewnych kwestji

BTW ide własnie przygotowywać do malowania błotniki od panoramy i to w garazu

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 17:32 Odpowiedz z cytatem
ADI
Marszałek Forum

 
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 8184
Skąd: Warszawa




To proste. CC były cynkowane. Dlatego nie gniją.

_________________
Nieznośna lekkość butów
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Listopada 2010, 17:40 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1791
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




Łysy napisał:
BTW ide własnie przygotowywać do malowania błotniki od panoramy i to w garazu


Mówiłem że trzeba będzie je lakierowaćRazz

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Listopada 2010, 12:18 Odpowiedz z cytatem
stefanbas
Małoaktywny

 
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Brzeg




kuzynka ma cieniasa od nowości! zawsze stoi pod chmurką- zero rdzy!
są chyba faktycznie ocynkowane!
wujek ma opla sintre 97 rok 350 tys na blacie, cały czas duzo jeżdzi i mało dba o auto - zero rdzy - ponoć to ocynk też... więc są tanie auta współczesne z dobrą blacharką

_________________
MB W114 280 cupe 1971 jeździ ale do renowacji
MB W115 200d 1973 po renowacji
MB W115 240d 1974 do sprzedania
VW T2 2,0 Boxer 1976 caravelle w remoncie
Subaru Legacy 4x4 1994 boxer z gazem
MB W210 E240 V6 1998 okular z gazem
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Listopada 2010, 13:01 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To nie sa samochody wspolczesne, tylko sprzed kilkunastu lat. Od tego czasu sprawy przybraly raczej gorszy obrot.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Grudnia 2010, 14:59 Odpowiedz z cytatem
DEDHI
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 689
Skąd: Pruszków




ani producentom współczesnych samochodów ani samej UE nie zależy żeby auta były wieczne Wink liczy się tylko sprzedaz nowych...

_________________
gdyby Bóg popierał by przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Czy w Polsce da się zrobić tanio kapitalny remont garbusa ?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 10 z 11  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group